Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klart det är grönt, det är det i min gräsmatta också. Men det är gammalt gräs, det har sett likadant ut sedan i november.
Menar du att du börjat klippa din gräsmatta redan?
Immer
När tillväxt inte sker! Det är lite olika i olika delar av landet, men generellt brukr det vara mellan oktober och april. Egentligen förstår jag inte idén med att försöka slippa bygga ligghall. Det finns somrar som är riktigt jävliga när det gäller värme, fukt flugor mm. Då är en ligghall utmärkt skydd. En ligghall som är väl genomtänkt används gärna av hästarna. Det är inte för myndigheternas skull det är krav på ligghall, det är för djurens skull.
När tillväxt inte sker! Det är lite olika i olika delar av landet, men generellt brukr det vara mellan oktober och april. Egentligen förstår jag inte idén med att försöka slippa bygga ligghall. Det finns somrar som är riktigt jävliga när det gäller värme, fukt flugor mm. Då är en ligghall utmärkt skydd. En ligghall som är väl genomtänkt används gärna av hästarna. Det är inte för myndigheternas skull det är krav på ligghall, det är för djurens skull.
Är det inte från 1okt till 1april som hästarna måste ha tillgång till ligghall alt att de hålls på stall och max är ute 16h/dygn?(förut var det 12) Alltså borde det således just nu vara olagligt att ha häst ute dygnet runt utan tillgång till torr liggplats och skydd från väder/vind. Oavsett väder och temperatur.
Mina hästar går alltid ute med tillgång till sin ligghall. Och jag kan hålla med om att det inte direkt varit nån kall vinter. Men regn/blåst är värre än kyla och jag tycker iaf att det är riktigt med lagen om ligghall.
Vill du hålla dina hästar ute dygnet runt om vinterhalvåret så bygg en ligghall.
Jag tror inte att våra hästar ens vill vara ute. När dom har fått varit ute en längre tid så kommer dom travandes! Så då vill dom in till fodret. Det verkar vara höjdpunkten på dagen. Så jag tror tror att dom ska få stå ute en eller två nätter! .......
När gräset växer innebär det att dygnstemperaturen är över 5 grader + .
Dygnsmedeltemperaturen, för att vara exakt
Immer