"Slappt arybrosk"

W

Waltzing Mathilda

Någon som har erfarenhet av detta, som uppkommit efter halsinfektion? Eventuella problem(maxfarter är uteslutet), men vid normal dressyrträning? Några problem att kröka på nacken??

Sv: "Slappt arybrosk"

fråga din veterinär skulle jag råda dig till.

Jag hade en som fick det efter en virusinfektion.
Eftersom jag ville göra nåt ordentligt, då han var tänkt som galoppör, så opererades det helt enkelt bort. (eller så "enkelt" var det inte...)
Varianten hade varit att nita upp det, men då fanns risken att det skulle släppa i framtiden.

Är inte det detsamma som Struppipning? Eller har jag helt fått det om bakfoten?

Liknande trådar

Ridning Den här tråden hör väl egentligen hemma halvvägs mellan hästvård och ridning eftersom jag inte är säker på om det är ett fysiskt problem...
Svar
19
· Visningar
2 736
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
980
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 419
Senast: Petruska
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
797
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare