Ja vi är då inte kompatibla, jag prioriterar att respektera folks åsikter och hästens behov att vara ute, men ska det vara på det viset så tappar jag respekten för dig så då anser jag att ...Det handlar ju inte om att det är jobbigt att ta in. Det handlar om att ha lite respekt och underlätta om man kan.
Ja det är ju jättebra om du hjälper till vid insläppet.
Jag tycker det är ohyfsat. Oavsett vem som ska ta in och oavsett vad man betalat för.
Precis som att jag tycker det är ohyfsat att inte hjälpa till vid insläpp om man är på plats. Oavsett vad som ingår.
... du är ordentligt ohyfsad och prioriterar dina egna behov före hästarnas vilket jag anser är egoistiskt och elakt mot hästarna och inte särskilt djurvänligt. Hästarna står inne så många timmar ändå så att de ska få minskad tid för att någon latmask inte gitter göra det som är avtalat. Klart man inte ska släppa ut hästen minuterna innan insläppet eller när det pågår men en halvtimme en timme kan vara en stor del av hästens utetid. Som jag påtalat tidigare i tråden så är det bra för hästar att få rulla och stretcha själv efter en ridtur vilket många passar på att göra.