Släpets bromsar har hängt sig!

K

Katinka

Jag har ett Böckmannsläp, -01, nybesiktigat ua som jag använder minst 3-4 ggr per månad. Körde senast med det förra lördagen och igår när jag skulle använda det så hade ALLA hjulen fastnat! Efter att ha slagit på hjulen med en slägga så fick jag loss tre stycken men ett av dem sitter fortfarande fast som berget. Vad ska man göra??? Jag ska iväg och träna senare idag och har PANIK just nu!

har du testat köra en bit med det?
pappa brukar iaf göra såhär med vårt vanliga släp: en kör sakta med bilen när man kommer ut till asfalt och det inte släppt så får en stå på släppet å försöka hoppa. vet ej om de funkar för det är kanske svårt å ´´hoppa´´ en hel transport men det är ju värt ett försök iaf.

Däcken på min transport låser sig ibland när jag inte har använt det på ett tag. Brukar köra iväg lite försiktigt och då släpper de ganska snart. Tycker iofs att du bör kolla upp VARFÖR de låser sig om du använder det så ofta...hör även med andra som har samma märke om de har samma problem.

Någon enstaka gång tidigare har ett hjul fastnat men då har det lossnat när jag kört ett par meter. Men det som har hänt nu är något helt annat... Jag ska ta släpet till en verkstad så de får göra service på det (gör det en gång om året) men jag måste ju kunna köra dit och det går inte nu. :(

Vårat har låst sig ibland. Vi har som alla andra provat köra en bit för att se om de släpper. Ha de inte släppt då så backar vi lite för att sedan köra fram igen. Ibland har de redan släppt i backningen. Men som andra skrivit är de ju bra och kolla varför de blir så.

Liknande trådar

Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 305
Senast: Mezcal
·
Relationer Så här är läget... För många år sedan köpte en kompis en husvagn ( avställd och obesiktigad) de hade ingen stans att ställa den (...
2
Svar
20
· Visningar
3 303
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, utrustning? Så snälla moderator, flytta den om den ligger fel. Tack :bow: Igår...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: Murray
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 038
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka