släpar benen

H

hallon

Vad gör ni för att få era hästar att arbeta ordentligt med bakdelen?
Jag skulle behöva lite olika tips ... har en 4årig haflinger som släpar på benen/ inte lyfter dom. Han är inte seg/lat på något annat sätt, han trampar under sig,men han lyfter inte på dom och han har kvar dom i marken länge.. :smirk: Om nångon fattar vad jag pratar om hoppas jag på några bra tips.

Sv: släpar benen

Mycket skog och mark, kalhyggen och över stock och sten brukar fungera bra för att "väcka" hästen och få den att lyfta på benen. Där måste den bära rätt utan att snubbla.

Jo, skogen blir det mycket av, tyvärr har pollen en tendens att tappa skorna:(

hur blir det om du travar fram länge i relativt högt tempo och lättridning. Om du travar så i 15 minuter. Är det fortfarande samma då? Ibland glömmer vissa hur viktig den där framåtridningen är. Cavaletti är också mycket bra.

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: skiesabove
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 413
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 029
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 451
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve