Släpar bakbenen

eneleh

Trådstartare
Vad kan det vara för fel om hästen inte lyfter ordentligt på bakbenen när den travar? Man hör att dom släpar i lite. Hästen är 5 år och pigg och glad och inte halt.

Eller rättare sagt.. Vad behöver man uppsöka? Klinik, kiropraktor, massör? Annat?

Sv: Släpar bakbenen

Man börjar alltid med klinik (=veterinär). När min häst släpade bakhovarna i backen så hade han knäledsinflammation i båda bak.

Det kan vara spatt. Åk du till klinik så de får undersöka om något är fel. Har hästen problem med bägge bak så är det svårt för en okunnig att se att den är halt.

Hej!

Håller med.

Min förra släpade bakbenen och det var både rygg och bakknän..

Klinik med pålle!

/Lavinia

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 641
Senast: Freazer
·
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: skiesabove
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: Murray
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka