Jahopp, det är lätt att vara efterklok.. lånade ut släpet till en nära vän.. allt frid och fröjd. Tills jag lastar i min häst två dagar efter och åker. Det låter seriöst som släpet ska braka ihop. Knarrar, gnisslar och dunkar..dock INTE när vi kör i uppförsbackar utan endast rakt fram, när jag bromsar och svänger. Tomt släp låter heller inget. Kompisen vet absolut inget om vad som kan ha hänt. Testade att smörja dragkulan/där jag kom på. Lossat gummiskuddet på påskjutsdelen(?) och tagit bort lite grus.
Då släpet inte låter något i uppförsbackar får det mig att fundera på påskjutsdelen/dämparen = den dras ut men är mina högst egna, outbildade tankar.. verkstaden har semesterstängt ett tag till. Men är det någon här som känner igen/tror sig veta vart felet sitter?
Då släpet inte låter något i uppförsbackar får det mig att fundera på påskjutsdelen/dämparen = den dras ut men är mina högst egna, outbildade tankar.. verkstaden har semesterstängt ett tag till. Men är det någon här som känner igen/tror sig veta vart felet sitter?