I
Isabel_Star
För ett litet tag sen började mitt D-ponny sto slänga med huvudet i cirklar, det syntes att hon hade ont. Så vi åkte till Skara och kollade tänderna på henne. Dem behövde bara raspas lite. Sen red vi bara ut lite lugnt med hackamore i en vecka.
Igår när jag skulle rida dressyr med henne så gjorde hon precis likadant.
Hon går fint i skritten och traven men så fort man ska galopperar så slår hon med huvudet i cirklar, värst i vänstervarv. Jag tänkte att jag kanske var för hård i handen så jag gav henne lång tygel i galoppen, den enda skillnaden vart att hon rusade iväg och slog likadant. Sen när man saktar av till trav så slår hon likadant där också.
Så på Måndag ska jag ringa veterinären det första jag gör.
Men det jag undrar är; Någon som har vart med om något liknande? Vad kan det vara för fel?
Ska även säga att jag köpte ny sadel för ett tag sen, fick den utprovad men kan det vara den ändå?
Tacksam för svar (Hoppas jag lagt tråden rätt)
Igår när jag skulle rida dressyr med henne så gjorde hon precis likadant.
Hon går fint i skritten och traven men så fort man ska galopperar så slår hon med huvudet i cirklar, värst i vänstervarv. Jag tänkte att jag kanske var för hård i handen så jag gav henne lång tygel i galoppen, den enda skillnaden vart att hon rusade iväg och slog likadant. Sen när man saktar av till trav så slår hon likadant där också.
Så på Måndag ska jag ringa veterinären det första jag gör.
Men det jag undrar är; Någon som har vart med om något liknande? Vad kan det vara för fel?
Ska även säga att jag köpte ny sadel för ett tag sen, fick den utprovad men kan det vara den ändå?
Tacksam för svar (Hoppas jag lagt tråden rätt)