C
CBJack
Köpte en handgjord importerad sadel men gillade inte designen helt och hållet så jag slaktade den helt enkelt, beställde hem en hud och nu är jag på G även om sadeln kommer ta lite tid att göra helt klar. Inklädnaden tar nog inte allt för lång tid men läderplastiken kommer nog kräva sin tid i anspråk
Jag kommer uppdatera vertefter det fortskrider, Jag har valt att ha mitten öppen dvs "rännan" över ryggraden då jag själv har en spricka i svanskotan sedan 15 år tillbaka som gör att för lång tid i sadeln gör att jag får en fruktansvärd värk till och från och ska man rida boskapsgrenar blir det riktigt ajaj
Som sagt lägger upp bilder i den här tråden om det är någon som är intresserad
Fendrar utritade
Mall bakvalv
Delarna utklippta och ska ligga i 3 lager
Nu ska sambon som är knivmakare slipa kanterna åt mig så det blir jämt och snyggt. Måste bara tillägga att Tupperwares kniv är helt outstanding att skära läder med, och livstids garanti är det på den oxå
Jag kommer uppdatera vertefter det fortskrider, Jag har valt att ha mitten öppen dvs "rännan" över ryggraden då jag själv har en spricka i svanskotan sedan 15 år tillbaka som gör att för lång tid i sadeln gör att jag får en fruktansvärd värk till och från och ska man rida boskapsgrenar blir det riktigt ajaj
Som sagt lägger upp bilder i den här tråden om det är någon som är intresserad
Fendrar utritade
Mall bakvalv
Delarna utklippta och ska ligga i 3 lager
Nu ska sambon som är knivmakare slipa kanterna åt mig så det blir jämt och snyggt. Måste bara tillägga att Tupperwares kniv är helt outstanding att skära läder med, och livstids garanti är det på den oxå