Slagit i svanskotan?

Lunketuss

Trådstartare
Rammalade av ridskole hästen för en vecka sen och slog i svanskotan:crazy:
Skulle i går försöka rida vår egen häst, bara skritta av lite efter att dottern ridit, men blää vad ont det gjorde:eek: kunde inte slappna av utan spännde rumpan uppåt för att minska trycket. Undrar om det är nån som haft lika som vet hur länge det kan vara så här ont? Struntar i ridlektionen i dag för det går inte att rida ordentligt. Är orolig och misstänker att det kan ta lång tid innan man blir någorlunda bra så man kan rida igen utan att ha ont.

Sv: Slagit i svanskotan?

Jag ramlade av en häst i somras och de tog mer än 1 månad innan jag kunde rida igen och då kände jag fortfarande av det, kunde säkert ha ridit innan men jag ville inte riskerna nåt. Men jag fick en spricka i svanskotan och kunde inte sitta på flera månader och känner fortfarande av det. Så om du har otur så kommer det att ta lång tid.

Jag vill inte strö salt isåren men...... När jag var 14 fick jag en ganska stor spricka i svanskotan. I det akuta skedet ( första 2 månaderna) kunde jag varken sitta eller gå ordentligt. Nu 28 år senare får jag bara ont om jag sitter i trav på häst med stötig gång. Så det kan ta sin lilla tid att bli återställd om man nu blir det........

Misstänkte att det kan bli långvarigt. När man rider sin egen häst kan man ju styra ridningen lite efter vad man pallar med (mina döttrar rider honom också) men på ridskolan får man ju inte vara så att man hindrar dom andra från att göra allt, se hur det går, är ju ganska mycket pengar man betalar och kan man inte rida som man ska så är det ju lite onödigt slöseri med pengar.

Då kanske du ska strunta i ridskolan tills det känns bra? Kan du inte få pengarna tillbaka med hjälp av ett läkarintyg (dvs gå till läkare så kan den även hjälpa dig med något som lindrar och ge dig råd om hur du ska bete dig för att ha så lite ont som möjligt.) så kanske dina döttrar kan ta dina lektioner om det är så att ni betalar per termin?

Jag saknar halva svanskotan (också) och känner av det ibland när jag sitter men samtidigt är jag ju van så jag tänker inte så mycket på det...

Äldsta dottern rider på ridskolan med mig dom gånger hon kan för jobbet (hon jobbar skift) och betlar när hon rider, hon kanske kan ta min plats å betala till mig, så förlorar jag inte så mycket om det onda nu inte går över.

Jag var på cirkus en gång ca 10 år sen.
När de hade tagit in de otroligt vackra frieserhästarna tog de ner mig ur publiken och satte på mig ett sele med en lina som gick rakt upp i taket på tältet och sedan ner igen till en grupp (ca 4 tror jag) clowner som höll i den ändan.
Då skulle jag springa från mitten av manegen, ut till en av hästarna och försöka hoppa upp på den och ställa mig på ryggen.
Bara det att när jag precis ska hoppa så rycker de till i repet så jag flyger rakt över hästen och upp i ena tältsidan.
Sen bär det ju tillbaka igen....Rakt ner mot gänget med clowner.....
Jag slår i dem som ett bowlingklot och drämmer i marken.

Jag hade ont i svanskotan i ungefär ett år vill jag minnas.
Men så här i efterhand tycker jag att det var värt det. Det är en otroligt rolig historia att berätta på fester :banana:

Liknande trådar

Ridning Vi har nyligen tagit över en tidigare framgångsrik tävlingstravare, monté och körtrav. En varmblodsvallak som är hög i rang och slutade...
2
Svar
33
· Visningar
3 708
Senast: Pudlan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 233
Senast: Magiana
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 261
Islandshäst Hej kära bukefalister. Min häst har jag ridit in själv och vi kämpar på så gott det går! Men det känns så tungt ibland.. Han är en...
Svar
13
· Visningar
2 865
Senast: Koppen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV