alazzi
Trådstartare
På semestern fick jag en gul varningslampa. Nojig som jag är jagade jag rätt på en öppen verkstad. Bilmecken släckte varningen och tyckte att jag kunde köra vidare men se till att åtgärda felet om lampan tändes igen. Naturligtvis tändes lampan igen. Jag var ju på resa och hade liten möjlighet att ställa bilen på verkstad så jag tog tag i problemet när jag kom tillbaka. 90 minuters verkstadstid och det enda som gjordes var att släcka lampan igen. 3500:- fattigare.
Jag berättade givetvis för verkstan att lampan redan hade släckts och jag behövde annan hjälp nu med bilen.
Så hur ska jag göra? Köra på och vänta på att lampan tänds igen och sen bli riktigt jobbig på verkstan så att de åtgärdar felet? Eller strunta i varningen? Detta har redan kostat alldeles för mycket pengar utan att problemet är löst.
Jag berättade givetvis för verkstan att lampan redan hade släckts och jag behövde annan hjälp nu med bilen.
Så hur ska jag göra? Köra på och vänta på att lampan tänds igen och sen bli riktigt jobbig på verkstan så att de åtgärdar felet? Eller strunta i varningen? Detta har redan kostat alldeles för mycket pengar utan att problemet är löst.