C

CrazyMia

Hej.

Nu så har ju den efterlängtade snön kommit visserligen så är den på väg bort. men jag har fått upp ögonen för detta med att köra med släde. men vad för sorts släde är bäst till bara att köra på vägen eller ett gärde? Har inte så stor koll på detta med slädar. Är det någon som har erfarenhet med detta o köra släde.

Jag har kört en korgsläde (kolsläde kallad av vissa) och den tycker jag är lätt o fin men den svänger så mycket när man kör på väg så är den verkligen bäst? eftersom man kan ju möta en bil och tänk om den svängde till just då. :crazy:

Finns det ngn som kan hjälpa mig?

Sv: Släde

Nu är jag ganska ny på detta med körning, men en stabil och enkel långsläde är säkrast och enklast att köra säger dom som kan ;). En lättare finsläde (rissla, korgsläde, kyrksläde etc) ställer stora krav på underlaget för att inte sladda omkring och hur ofta hittar man fina oplogade vägar.... :crazy:. En långsläde ser tråkigare ut men går att snickra och måla riktigt trevliga med sittplatser och lite snickarglädje.

1443.hastochslade.jpg

Efterlängtad?! Öööhh.. Jag vill ju att den ska försvinna :p
*gör soldansen*

Alla slags slädar kan glida i sidled. Det hänger på underlaget, vägens lutning etc.
Som alltid gäller kunskap, omdöme, framförhållning och förnuft.

Närmar man sig en kritisk plats och det kommer trafik, stannar man till och väntar "på sin tur".
Korgslädar och andra mindre slädar är utmärkta fordon om man inte skall frakta så många personer. Rekommenderar en släde med stjälpmedar.

LIA

Druvan skrev:
Nu är jag ganska ny på detta med körning, men en stabil och enkel långsläde är säkrast och enklast att köra säger dom som kan ;). En lättare finsläde (rissla, korgsläde, kyrksläde etc) ställer stora krav på underlaget för att inte sladda omkring och hur ofta hittar man fina oplogade vägar.... :crazy:. En långsläde ser tråkigare ut men går att snickra och måla riktigt trevliga med sittplatser och lite snickarglädje.

1443.hastochslade.jpg

Okej.. Vi har ganska många fina oplogade vägar hemma.- men det var bra förslag. men har du ngn anning om vart man kan finna fina, bra slädar? Till ett bra pris oxå..
Jag tyckte att det var en mysig bild som du visade på. =):love:

Sätt in en "köpesannons" i den lokala annonstidingen eller dagstidningen :idea: . Det finns mängder med gamla slädar på gårdarna som folk bara inte orkar annonsera ut.

Det sa du en sanningens ord. Det hade jag ingen tanke på.. =) Tack !:bow: :D

Álin skrev:
Nää inte galen, bara sugen på att köra rockarden :idea: :p

Men rockard kan man faktiskt köra på vintern oxå om man tar den lugnt och om den inte är för tung:P

Nu har jag äntligen köpt en släde =)=) :D :D
Nu ska jag bara få ut kameran och ta kort så jag kan visa er oxå om ni vill:smirk:

Jag har slua att fare med släde. Förr så for jag ofte med den. Jag tyck det är bätter att ha vagnen. Jag tyck att jag kom i och ur lättere. Rut.

Jag ska fota i helgen så förhoppningsvis så har jag bilderna på måndag =) Är det lagomt fort? :P

Nej, det är lite för länge, men vi får väl försöka stå ut!!
Man kan ju alltid roa sig med lite körning själv under tiden! :d

Lotta

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 681
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 415
Senast: Migo
·
Katthälsa Hej, tyckt min ena kille sett lite hängig ut i ögonen o blicken i två dagar + varit omvartannat torr/blöt om nosen samt varm/kall om...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: Raderad medlem 120709
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka