R
Raderad medlem 94602
Jag tycker inte att vi ska bedöma människors "sundhet" utifrån deras mått - alls.
Personligen tycker jag att en människas värderingar, empati och hjärta säger mer om dennes sundhet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker inte att vi ska bedöma människors "sundhet" utifrån deras mått - alls.
Precis. Jag tycker det är ett jättefint initiativ, ett steg mot accepterande av verkligheten.Det är orimligt att en kroppsform som är ouppnåelig för största majoriteten av befolkningen ska vara ansiktet utåt och sätta ribban.
Det är ju en kostnadsaspekt i det hela tror jag. Ska du ha en modell för varje kroppstyp , och varje plagg som kan vara 1000-tals olika plagg. Det blir många modeller och många fotografier och en massa mer att drifta. Ska man välja en modell är det väl bra om den personen är smal.Tycker det är jättebra! Kan man sen hänga typ likadana kläder på alla, så ser man ju hur de ser ut på olika typer av kroppar. Jag blir tokig på ställen där man säljer kläder i plusstorlek, men på bilden sitter dom på en smal person. Varför inte ha bild på en av varje i alla fall?
Det är ju en kostnadsaspekt i det hela tror jag. Ska du ha en modell för varje kroppstyp , och varje plagg som kan vara 1000-tals olika plagg. Det blir många modeller och många fotografier och en massa mer att drifta. Ska man välja en modell är det väl bra om den personen är smal.
Det säger en hel del att jag knappt kan se skillnad på trädstammarna och benen
Jag gillar att Nelly har en variation av kroppsstorlekar på sina modeller nu för tiden. Gemensamt är att de ser helt smashing ut, de har verkligen hittat (i mina ögon) riktigt snygga kvinnor och både styling och foton är riktigt fina. Det gör mig inspirerad och jag tycker att det är roligt att shoppa hos dem. Ett plus är ju givetvis att jag själv enklare kan leva mig in i hur jag kommer att se ut i plagget. Heja dem!
Gällande trådstarten så vet jag inte hur nödvändigt det är att just göra exakta kopior. Jag tycker huvudsaken är att olika storlekar, längder, hudfärger mm. representeras.
Intressant! Innan har jag aldrig fått hem kläder som suttit bra trots rätt storlek, så jag har slutat handla hos dem.
Ja, det är väl visserligen inte en garanti för att kläderna kommer att sitta bra. Jag gör en hel del returer till dem på kläder som inte sitter bra Men oftast beställer jag två storlekar, så sannolikheten är större att nån av dem passar! Men så tycker jag det är med alla webbshoppar med kläder, omöjligt att veta innan man testar.