Skyltar på lastbilen?

Atlas

Trådstartare
Vi köpte en lastbil till verksamheten igår, men d är inga skyltar på. Är d någon som vet om d är lag på det? På hästtransporter är det ju det.. Vart kan man kolla d? Var in på jordbruksverket men hittade inget.

Sv: Skyltar på lastbilen?

Om du kör levende djur i den så ska den också vara skyltat som djur/hästtransport.
Det har bl a att göra med att man ska veta vad som krävs vid en eventuell olycka. Precis som när en lastbil är lastad med farligt gods.
Skulle tro att du kan hitta det antingen hos Vägverket eller hos Bilprovningen om du vill läsa om det.

Det ska vara skyltar!
Sen om den används i verksamhet så ska den vara besiktigad och godkänd av Djurskyddet och du registrerad transportör av Jordbruksverket. Finns godkännande för transport upp till 8 timmar och över 8 timmar.

Ok, förstod det. Gick in o läste och då stod det gula skyltar m svart text... Vi har framtill en stor vit skylt m belysning tror jag, men då kan jag väl inte beställa bara text till den utan d är väl bäst att ordna gula klisterskyltar då:( Men var kan man beställa dom? Dom som finns färdiga typ på h...s el g....gården passar ju inte allt till en lastbil?

Se om det finns någon Systemtext i närheten av dig. Där kan både köpa färdiga och gjort skyltar som passar. T ex om du vill sätta in en gulbotten i ljusrampen och har texten på den.

Vad är Systemtext? En firma el en sorts firma? Ledsen att jag är så dum:confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 117
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Bee
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 041
Senast: ameo
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 144
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024