Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vi köpte en lastbil till verksamheten igår, men d är inga skyltar på. Är d någon som vet om d är lag på det? På hästtransporter är det ju det.. Vart kan man kolla d? Var in på jordbruksverket men hittade inget.
Om du kör levende djur i den så ska den också vara skyltat som djur/hästtransport.
Det har bl a att göra med att man ska veta vad som krävs vid en eventuell olycka. Precis som när en lastbil är lastad med farligt gods.
Skulle tro att du kan hitta det antingen hos Vägverket eller hos Bilprovningen om du vill läsa om det.
Det ska vara skyltar!
Sen om den används i verksamhet så ska den vara besiktigad och godkänd av Djurskyddet och du registrerad transportör av Jordbruksverket. Finns godkännande för transport upp till 8 timmar och över 8 timmar.
Ok, förstod det. Gick in o läste och då stod det gula skyltar m svart text... Vi har framtill en stor vit skylt m belysning tror jag, men då kan jag väl inte beställa bara text till den utan d är väl bäst att ordna gula klisterskyltar då Men var kan man beställa dom? Dom som finns färdiga typ på h...s el g....gården passar ju inte allt till en lastbil?
Se om det finns någon Systemtext i närheten av dig. Där kan både köpa färdiga och gjort skyltar som passar. T ex om du vill sätta in en gulbotten i ljusrampen och har texten på den.
Ekonomi & Juridik
Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation.
Sambon har en...
Hundträning Vad har ni för koppel/lina när ni går och springer? Jag har just nu ett billigare koppel med expander men tycker den är lite slapp. Till...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.