Skygglappar ...

Sofiplopp

Trådstartare
Jag har tänkt börja köra min ponny med skygglappar, för han är ganska tittig - särskilt när han kommer upp lite i kondition!
Någon som har erfarenhet av detta? Hur vande ni hästen vid skygglappar? Reagerade hästen på något vis?
Jag har testat att sätta på skygglappar inne i boxen och han bryr sig inte ett skvatt om dem, så det känns som om det skulle kunna vara ganska okomplicerad historia?
Eller? :confused:

Ut o led han med skygglapparna på ,tömkör sedan så går det nog bra.

Ja, precis... :D Gjorde så med min, tog på huvudlaget med skygglappar i hagen och ledde runt i flocken, tog av dem och på dem igen. Ingen direkt reaktion. Man får tänka på att inte smyga sig på dem bakifrån bara, det är ganska elakt... :smirk:

Mina har inte brytt sig. Det man kan börja med är ju att leda sen tömköra. Min blev lite vingliga första gångerna jag hade skygglappar.

Mitt sto fick panik när skygglapparna åkte på.Hon gick som om hon vore kanonpackad och rakt in i väggen.Tömköra kunde jag glömma för hon stod och roterade hela tiden.
Så det kan gå på det viset också. :confused: :smirk:

Jag red med skygglappar häromdagen, det gick jättebra det med! :D

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 207
Senast: Derivata
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 213
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 832
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar