Nougat

Trådstartare
Hejsan alla!:D Ett sto somjag känner ( Matilda,som är med i föl tråden) har ett sto heter Skyfire... Jag har hört av ägaren att Skyfire är berömd.. Vad är specillet med Skyfire?? Vad är specellt med Spindafamiljen?:idea:

Stoet är e.Maximilian ue. Magnifque (tillhör F.2 sk. Spindafamiljen):idea:

En fråga till: Fölis som kommer till sommaren är e.Magini
Hur nära släkt blir fölet med Briar?:D

Sv: Skyfire??

Skyfire är inte så jätteberömd, mer berömd var hennes mamma Spitfire som var med i OS i hoppning 1956 med sin ägare Börje Jeppson (hette han väl?) och därefter sattes i avelsboxen.

Ännu mer berömd var hennes mormor Bojan som är stamsto till stofamilj 46. Avkommorna Spitfire och Ismed var med i OS i hoppning, ytterligare två avkommor gick svår hoppning och två medelsvår.

Skyfire är morfarsmor till Briar.

Spindafamiljen F2. är Sveriges största stofamilj jämte stofamilj 5, Hoby.

Senast ändrad:

ok,då var det någ Spitfire hon menade..:D

Blir fölis 3/4 släkt med Briar?

Jag skulle nog säga att Skyfire var ett mycket, mycket bra sto. Inte för egna prestationer men sett till avkommorna. Nu har jag inte laptopen igång (där jag lagt in massor med info) men hon förävde sig verkligen väl.

Mvh Cissi

Visst förvärde hon sig väl, men jämfört med mammas prestationer och mormors förvärvning tycker jag allt att hon ligger i lä;)

Skyfire lämnade ju godkända hingsten Krocket 651. Men din kompis sto tillhör Spindafamiljen? Då är det ju inte denna Skyfire som menas antar jag (från fam 46).

Skyfire lämnade ju godkända hingsten Krocket 651. Men din kompis sto tillhör Spindafamiljen? Då är det ju inte denna Skyfire som menas antar jag (från fam 46).

Det är nog rätt Skyfire, hon är mormor till Maximilian.

Mvh Cissi

Spitfire som var med i OS i hoppning 1956 med sin ägare Börje Jeppson (hette han väl?) och därefter sattes i avelsboxen.
Tråkigt att på Svenska varmblodiga hästen så är inte hennes resultat inlagda hon har 0 championatspoäng och har inga placeringar alls.:confused:

Eftersom stoet är e Skyfires dotterson Maximilian antar jag att hennes mamma är F.2.

Visst är det tråkigt!

Har du tittat på Gaspari? Och hans bror OS-medaljören finns inte ens i mammans avkommelista.
Däremot finns Ajax:) De har kanske bara hunnit till hästar födda på 50-talet?

Nostalgi :love:. Vi hade en häst på ridskolan som hade stostam u Fleur u Moonfire u Spitfire.

Hon var fullständigt underbar och hade en lika underbar avkomma efter Master. Av olika tillfälligheter gjorde de gästspel på ridskolan och elever (och instruktörer) var saliga.

Då känns det lämpligt att lägga in bilden på Spitfire från stamboken -76 där hennes stofamilj presenteras:)
Vill minnas att bildtexten sa att den var från OS.

Spitfire.jpg

Ah!:) Kul med bild! Den sparas inte :angel:
Vet att jag för något år sedan köpte "våra stofamiljer" för att läsa om just fam 46, det var bara det att att boken slutade med fam 45:cry:

46 till 50 (?) finns i supplementbandet från -76.

Jag minns att du hade en långlivad herre från familjen vars syster jag en gång kände, så jag förstår att du var intresserad av just den familjen. Själv är den min absoluta favorit bland de svenska stofamiljerna!

googla på spindafamiljen både Briar och felliciano härstammar därifrån Spinda F2 från flyinge. Jag har själv ett sto som tillhör spinda familjen.Agneta

Liknande trådar

Avel Vill ha tips på bra fölböcker! Där man kan läsa om hur man går tillväga från hingstval till avvänjning av fölet.:D Är en nybörjare...
Svar
10
· Visningar
1 808
Avel Hejsan alla! Har ett 18-årigt sto e.Le Mans xx & ue- Rockad 406 Undrar om någon vet nåt om dessa 2 hingstar, gärna bilder &...
Svar
2
· Visningar
1 285
Senast: ancan
·
Avel Hej! Nu är jag här igen :D Tanken var att betäcka först nästa år men nu har hon blivit halt ( ska på klinik nästa vecka så vet inte...
Svar
5
· Visningar
1 187
T
Avel hejsan,.jag funderar på att betäcka mitt 11 åriga New forest sto. hon har trevligt temprament,mysig och pålitlig i de mesta och...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Stora shoppingtråden III