Skydds läger.

PIRU

Trådstartare
I helgen var jag och Piru på svensk skyddsläger för o se om vi kunde få till ett någorlunda korgarbete med han.

Det har ju blivit lite så att man inte gör lika mycket med han längre Då det satsas med Jääkäri. när vi kör IPO så går han ju på rutin o det har blivit lite tråkigt o köra. Så ringde telefonen o det var min gammla mentor som undra om jag ville hjälpa han i träningsgruppen som ärmfigurant då han är så¨förstörd i rygg och axlar. o jag tänkte att han har ju ställt upp på mig så mycket, så nu har jag min chans o få hjälpa han.

Så vi har tränat med svenskärmen o det gör han ju klockrent men så är det ju korgen som man ska få till. Vi körde hela fredagen med hyffsat resultat , lördags eftermiddag kändes som Piru börjat haja vad han ska göra o gick i rejält när dom ställde på han lite i aggression. söndagen gick han också rejält. han fick på några rejäla smällar i magen på figuranten så man hörde han fick ont, sen efter säger han "han måste ha möblerat om tarmsystemet på mig" och skratta :devil:

Sen fick man träffa massa nya människor som man normalt inte träffar då jag håller på med en annan gren i normala fall. Det var riktigt kul o sitta o surra på nätterna framför grillen med en pilsner o prata hund.

Så nu får vi se om vi kan starta en Lägre skyddstävling också men bara kanske ;).

DSC02599.jpg

Koncentrerad mot Antagonisten.

DSC02601.jpg

Han jävlas med mig.

DSC02600.jpg

Släpp mig husse så klappar jag på han.

DSC02603.jpg

Ha han vek ner sig.

DSC02602.jpg

Jisses min mamma kan ju bli argare än dig!

DSC02606.jpg

Slå du så slår så får du 5sek försprång sen slår jag.

DSC02607.jpg

En härlig smäll i axelhöjd.

Senast ändrad:
Sv: Skydds läger.

riktigt trevliga bilder! Piru är snygg som vanligt

men... shorts och kängor?:D

(du får ursäkta.. jag borde kommit i säng för 4 timmar sen.. något flamsig efter nattpasset:o)

riktigt trevliga bilder! Piru är snygg som vanligt

men... shorts och kängor?:D

Jag det är en hund som aldrig o då menar jag aldrig gör min besviken i nåt vi gör. Här för nån kväll sen körde vi sök. Inte gjort det på säkert 2år han går som bara fan. Han är faktiskt om jag ska vara ärlig en bättre sök hund än skyddshund då han jobbar så himla fint självständigt med koncentration och fart.

Japp försvarets vinterkängor!!! dom tar jag aldrig av mig. Dom har hängt med sen 99 o använder inget annat :devil:

Känner igen den känslan:crazy:

Som tur är verkar han ju ha lätt att lära, vilket är en fördel om du vill testa.. Du får väl utnyttja semestern ;) :rofl:

Ah, så snygg han är Piru! Han ser riktigt taggad ut!

Huuh,vad han såg go och snäll och kramig ut!:D
Men jag är ju nyfiken på hur det går med den svarte schäfern, har du några bilder nånstans på han med och vad gör han för något??;)

Huuh,vad han såg go och snäll och kramig ut!:D
Men jag är ju nyfiken på hur det går med den svarte schäfern, har du några bilder nånstans på han med och vad gör han för något??;)

Han är kram go kanske inte just här på bilderna men hemma så är han hur go som helst.

Schäfern går riktigt bra. Har massor med nya bilder men inte lagt upp några nya på photobucket. han utbildas ju mot IPO hund och uppföddaren glömde montera in bromsar i han för han vet inte hur man gör så han får alltid kasta sig in i ärmen för o få häjd på sig. ;):rofl:

Jag har kört "bågar" till krypet. Hon hade en början till kryp. Sen körde jag henne under bågarna, (låga "trähinder"). Där klykade hon och har 9-10 poängskryp i princip gratis! Snabbt!

Härligt att se och höra att ni kommit igång igen... Det behöver ni båda, det är väldigt trevligt att se att ni har så bra samspel. Ni jobbar bra ihop. Kanske dax att tävla nå igen?:) Du har en fin hund och det är väldigt roligt att se en råtta göra så bra ifrån sig med tanke på vad "folk" tycker annars. Han är duktig.

Men med tanke på att du har två hundar nästa tre ibland så tycker jag du är duktig som orkar med allt.
Hur går det med hundgården? Är du klar?

Senast ändrad av en moderator:

Vi har inte alltid jobbat bra ihop men när jag fick upp ögonen hur jag skulle träna med han så släppte många beskymmer och i dag är vi verkligen ett gott team.

Tävling vet jag inget om ÄN. Men det kanske kommer framöver i höst allt måste få en funktion innan jag ens drömmer om en tävling.

Jag ser detta mest som en utmaning o köra en svensk skyddstävling för o visa Rottis Sverige att det faktiskt går och köra dom i munkorg med rätt virke i hunden. Nu är det ju en bit kvar men hoppas det går o bevisa det.

Hmm hundgården är så gott som klar Jääkäri har ingen koja sen är det små puts kvar sen är det klart. största anledning att det inte är klart är pengar och tid...

Och mig ringde du inte minsann. Lille Fjant kunde ha uträttat storverk i korg, höhö.

Allvarligt, du får säga till nästa gång du ska träna svenskt.

Tävling vet jag inget om ÄN. Men det kanske kommer framöver i höst allt måste få en funktion innan jag ens drömmer om en tävling.
Hmm hundgården är så gott som klar Jääkäri har ingen koja sen är det små puts kvar sen är det klart. största anledning att det inte är klart är pengar och tid...

Tävlig trodde jag fanns i ditt bakhuvud men då hade jag tydligen fel, mycket det du gjorde hade ett mål har jag fått för mig.

Hundgården måste du väl ändå ha tid med med tanke på att du har semester denna vecka... Men det är klart för vissa tar det tid:rofl:

Tävling finns alltid med som mål men tänker då inte gå ut om allt inte sitter perfekt, som vissa gör. Allt ska vara planlagt i minsta detalj.

Semester tror du jag står o bygger hundkoja som måste tidigast stå klart i Nov?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka