Sv: Skydd

Jag har likadana och här på forumet har det sagts att många tycker att det inte är teknikskydd trots deras utformning på bakskydden. De väger ingenting och MÅÅÅÅÅNGA har sådana. Så jag får nog säga att det inte är några teknikskydd. Mitt sto får inte bättre bakbensteknik av dem iaf.

nej enligt mig är det där inte "teknik" skydd, jag har sådana där också... bra vardags skydd tycker jag :)

Min tränare har "riktiga" teknik skydd, dom ser lite annolunda ut, ska se om jag hittar någon bild.

Va bra... För då ska jag nog slå till på dom tror jag!

Jag är bara ute efter vardagliga uterittsskydd, som vi kanske kan ta ett och annat språng med, så det låter perfa!

TACK!:bump:

Va bra... För då ska jag nog slå till på dom tror jag!

Jag är bara ute efter vardagliga uterittsskydd, som vi kanske kan ta ett och annat språng med, så det låter perfa!

TACK!:bump:

Jah dom skydden som du visade tycker jag är jätte bra :) tävlar även biland i dom, snygga, hållbara och sitter bra!

lycka till :)

Jah dom skydden som du visade tycker jag är jätte bra :) tävlar även biland i dom, snygga, hållbara och sitter bra!

lycka till :)

TACK!

Fanns jue bara Ponny eller Full, så jag tror jag chansar på Ponny. Har en liten arab-skurk som näst intill ponny... :)

tycker jag du gör rätt i, enligt mig är dom ganska så stora i storlekarna jag skulle velat haft cob till min smäkra halvblods tjej, så ponny blir nog toppen :) :idea:

det är visst ett par teknik skydd. har ett par till min häst som jag bara använder när jag tävla och jag känner stor skillnad på hennes bakbens teknik. bara för du inte känner någon skillnad på din häst kanske det beror på att du använder dom varje dag. så jag rekomenderar att du köper ett par andra skydd:cool: senast i ridsport tidningen special stod det om just dom skydden.:p

håller helt med romanique.. det ju varit stor disskution om dessa skydd om de är sk tekinkskydd eller ej, oavsett vikt så sitter dom åp ett sätt som får hästen att andvända bak onaturligt när dom hoppar och jag vet flera hästar som börjat markera efter att gått emd dem för mkt. Det är som alla alla tenik skydd, andvänder du dem för mkt slutr dom ge effekt. Jag ska du köpa dom är ett hett tips till dig att inte andvända dem mer än vid tävling och enstaka träning!

Då tycker jag man ska börja skriva på produkterna att det är "teknik skydd" folk köper dessa skydd för att rida med jämnt och ständigt..

och om det då inte är bra för hästen... borde folk få reda på det! :idea:

ja men det tycker jag cokså!! abolut, de va delvis därför jag skrev det...

Det var väl lite därför artikeln i ridsport uppkom.. dga att de va mååånga som fått problem med stoppande hästar etc. så förhoppnings vis är det fler som dissar dessa än bara jag och min polare är starkt påverkad av dessa .. så folk TA SKYDD:idea:

:Djag tackar iaf för att jag fick reda på de, då läggs skydden på hyllan för ett tag. Märkte på d-ponnyn att han fick svulnader framtill på skenbenen så då slutade jag helt me dom på honom.

:bow:

va bra att budskapet nått någon, hehe!

Ja, det som hände min bekant och hennes nya häst blev ju en smärre chock då hon själv inte är så stor och hon hoppade inte mkt (stora klasser) typ valiga 1 m och hästen började stanna ut sig och hon oms inte är så stor åkte av en massa och bara detta lilla problemet med skydden (vilket vi alla tror de är) pajjade ju både flickans och hästens självförtroende till hinder så jga röstar NEJ till catago pro..:bump::rofl:

KL delvis.. ( svarar på hela diskutionen )

Oj då.. då ska jag nog inte köpa dom i alla fall.. Jag vill bra ha ett bra bra skydd att framförallt ha på uteritter, och kanske ta några små skutt med.

Är framförallt dressyrtjej, och då undrar ni säkert vad jag gör på det här forumet,:angel: Men jag vill absolut inte ha några teknikskydd, så därför tänkte jag att här finns säkert expertisen.. :)

Har ni några andra bra rekomendationer på vardagsskydd?

min blir störd av dem, så jag har sutata använda dem. Har eskadrons skydd istället.

Hejsan!
Blir h*n störd av de jag länkade till som andra förslag så att säga?

Har funderat på Eskadrons också..

Hejsan!
Blir h*n störd av de jag länkade till som andra förslag så att säga?

Har funderat på Eskadrons också..

Jag tror helt enkelt köp de benskydd du tycker om och där priset är så du tyckerdet är okej.

Känns som att alla mer eller mindre har hästar som reagerar på olika benskydd, vilket är självklart eftersom hästar är olika och vill ha det olika. :) så du får nog utgå från dig o din häst. :)

Men eskadron är bra, har flera par, passat och funkat på alla mina hästar, dom är liksom klassiker! :idea:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
730
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 482
Senast: valy
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka