Skumma flytningar vid graviditet....

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

LAPTOP

ni som är eller har varit gravida.
Hur vanligt är det med lite ljusrosa flytningar i början av graviditeten?
Är i v 10+3 o har haft en tendens till sådana flytningar ngn gång då o då.
Är grav för första gången o då undrar man givetvis om man ska oroa sig för att det kan vara ett missfall på g eller om det kanske redan har kolat där inne....
:confused:
 
Sv: Skumma flytningar vid graviditet....

Det är inte helt ovanligt att man under graviditet kan ha även blödningar i början utan att för den skull behöva vara något fel.
Har jag inte helt fel för mig så ganska ofta stämmer flytning/blödning överens med när man annars skulle haft mens.

När jag fick mitt missfall så började det med en rosa flytning som inte avtog och inom ett dygn gick över till rena blödningar och ut kom en klump och sedan blev jag även skrapad. Jag hade inte haft några färgade flytningar öht tidigare i grav.

När jag väntade mitt 4e barn -05. så hade jag blödningar motsvarande mens och hade lite oregelbunden intervall de första 4 månaderna. Nu åt jag även Ipren och det bör man inte göra. Nåväl efter jag slutade med tabletterna så slutade blödningarna. Jag upptäckte denna grav i 4e månaden pga ovanstående, inget illamående el. annat. Dessutom trodde jag ju att jag var steriliserad ;)

Men jag tycker du kan fråga din Bm och har du inte varit på inskrivning ännu så ring mvc om du är orolig. Bättre fråga en gång för mycket än för lite. Lycka till

Gira :banana:
 
Sv: Skumma flytningar vid graviditet....

Jag hade flytningar till och från hela min graviditet.
I början var de lite blodiga och jag trodde att det var missfall på G, men som Girasol sa: ganska ofta stämmer flytning/blödning överens med när man annars skulle haft mens.
Det var i alla fall vad VC sa till mig.
 
Sv: Skumma flytningar vid graviditet....

Nu blir jag lite orolig. Hur vet man om det är mens eller "graviditetsflytning"? Jag har precis haft min första mens efter att jag slutade med p-piller och antog då att jag inte är gravid och sitter nu med ett glas likör. Det var nästan som en vanlig mens, bara lite kortare och mindre, men det är kanske normalt när man slutat med p-piller.
 
Sv: Skumma flytningar vid graviditet....

Mina flytningar var helt klart flytningar, med en gnutta av blod i.
Sen vet jag ju inte hur det kan vara för andra.
Visst är mensen ett tecken på icke-graviditet, samtidigt som det ju finns folk som har blödningar under delar av/hela sin graviditet.
 
Sv: Skumma flytningar vid graviditet....

Tror inte du behöver vara orolig för likören. När befruktning skett så "seglar" ägget runt i en veckas tid ungefär innan det fäster i livmoderväggen. Där lever det sen av gulkroppen i flera veckor. Först i 12e grav. veckan har moderkakan tagit över helt och därför anser man att missfallsrisken minskar.
Så din likör kommer inte påverka ditt barn om du nu är ex. i början av andra månaden.
Eftersom man sällan har exakt koll på var i grav. kvinnan är innan man gjort UL så är det bättre att säga att ingen sprit etc. öht.
-Om jag nu inte minns helt galet..


Öhh nu blev det liiite svamligt

Gira :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Söker efter råd och tips. Mina barn rider på en mycket populär ridskola i Stockholmsområdet. Jag är där 2 till 3 gånger i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
3 791
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 580
Senast: svea
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 716
Senast: Snö
·
Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 811
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp