Skulle ni tillåta hälsa på?

Sv: Skulle ni tillåta hälsa på?

Jag tycker det är roligt när f.d. medryttare bryr sig tillräckligt för att vilja hälsa på, eller ens frågar hur det går med hästen. Hade ägaren velat komma och hälsa på hade hon tagits emot med ett stort leende även om vi har lite sporadisk kontakt. Jag har även varit på utställning i närheten av där hon bor, men hon kunde inte komma dit då. Skulle uppfödaren känna igen hästen och vilja hälsa på eller skicka mail eller så skulle jag blir jätte glad för jag vill verkligen veta hur han var innan jag började ta hand om honom, hur han var när han var yngre och även hur föräldrarna var.

Så ring du och fråga, förklara läget och säg att det är en träff - sen är du nöjd. Vill dom inte så får du acceptera det, men det har du ju sagt också att du gör. Det kan hända att dom ska iväg på tävling eller träning framöver och då kanske du kan åka dit, istället för till stallet där hästen står om det skulle kännas bättre för dom.
 
Sv: Skulle ni tillåta hälsa på?

Jag skulle välkomnat människor från mina hästars liv innan de kom till mig. Särskilt stoet som ingen vet något om hade jag blivit glad för men även valackens tidigare människor hade varit välkomna.
Jag fick faktiskt kontakt med en fd fodervärd till valacken genom buke och de ville hälsa på och var givetvis välkomna men sedan kom de tyvärr aldrig. Det hade varit roligt annars att få veta hur han varit hos dem.

Tråkigt att du inte fick köpa hästen nu när du var så nära. Hoppas verkligen att du får glädjen att få träffa hästen igen.
 
Sv: Skulle ni tillåta hälsa på?

Knapp

Jag hittade nya familjen på facebook. Skickade iväg ett meddelande....
Enligt mammans logg verkar de jättenöjda med hästen, vilket känns otroligt skönt bara det! Förra ägaren och jag beskrev nämligen två olika hästar när vi pratade om honom (hon sa: han anfaller i boxen. Jag stod som ett fån och tänkte: vaaaa? Anfaller?? Och så var det med fler saker, han körde med henne och de kom inte överrens).
 
Sv: Skulle ni tillåta hälsa på?

Jag kontaktade idag ägaren till medryttarhästen jag hade i 2 år för lika många år sedan för att säga att nu finns pengarna för att vi ska kunna köpa honom.
Fick reda på att han såldes och flyttade för två dagar sedan :cry:

Jag har fått reda på namnet på nya ägaren och fått veta att de bor bara 2 mil från där jag bor.
Funderar på att ringa (eniro är bra) och höra om jag får komma och hälsa på en gång. Bara en gång, ett avslut. Har inte gått en enda dag sedan jag slutade som medryttare utan att jag tänkt på honom.
Om ni vore nya ägaren, skulle ni tillåta det? Eller tycka jag är påträngande?

Jag hade blivit jätte glad om föredetta ägare/medryttare/skötare ville komma och hälsa på och klappa lite på mina hästar. Det känns självklart för mig. Och om man vänder på det så har jag faktiskt hört av mig till mina tidigare hästar som jag sålt, och två av dom har jag fått komma och hälsa på. Den andra stod så långt bort så där hade vi mailkontakt. Men alla ägare osv vart jätte glada för att jag hörde av mig. Så det var riktigt kul :)
 
Sv: Skulle ni tillåta hälsa på?

Jag kontaktade idag ägaren till medryttarhästen jag hade i 2 år för lika många år sedan för att säga att nu finns pengarna för att vi ska kunna köpa honom.
Fick reda på att han såldes och flyttade för två dagar sedan :cry:

Jag har fått reda på namnet på nya ägaren och fått veta att de bor bara 2 mil från där jag bor.
Funderar på att ringa (eniro är bra) och höra om jag får komma och hälsa på en gång. Bara en gång, ett avslut. Har inte gått en enda dag sedan jag slutade som medryttare utan att jag tänkt på honom.
Om ni vore nya ägaren, skulle ni tillåta det? Eller tycka jag är påträngande?

Jag har funderat på det här ett tag och jag är lite kluven. Alltså, om jag köper en häst som har en medryttare så har jag inget emot att denne får komma förbi och säga hej då. Däremot känns det väldigt konstigt om du som vad jag kan läsa här, inte haft kontakt med hästen på 2 år, skulle vilja komma förbi. Jag menar, på 2 år har du ju haft möjlighet att säga hej då till hästen tidigare och det känns inte som om hästen varit prio 1 under den tiden. Så...om det stämmer som du skriver på första raden så hade jag faktiskt sagt nej...
 
Sv: Skulle ni tillåta hälsa på?

Lanar knappen

TS

det finns hastar som jag Verkligen hade velat se igen, och de hade jag hand om i allt fran 1 manad till 1 ar. Och det ar manga ar sedan i vissa fall, lite narmare i andra. En hast jag otroligt garna hade sett igen traffade jag egentligen bara som hastigast nar jag var 13-14 bast... det ar runt 14 ar sedan. Sa jag forstar, fran min sida sett, att tid som forflutit inte betyder sarskilt mycket. Det hade varit skitroligt att se hur dom hastarna har det idag... och kanske fa beratta for deras nya agare hur mycket deras hast betydde for mig. Att den hasten "gjorde skillnad".

Personligen sa hade jag blivit eld och lagor om nagon ringt och velat halsa pa mina pojkar har! Jag har inget att dolja, och hade verkligen uppskattat att fa hora historier om dom. Jag visar garna upp vara hastar, jag ar stolt over dom. Sen ar de val inte vardens socialaste flock med hastar direkt, framlingar gore sig icke besvar i de flesta fall, sa jag ar inte direkt orolig for att folk ska knalla in i hagen olovligt.
 
Sv: Skulle ni tillåta hälsa på?

Jag har inte fått svar än och de har varit inne på FB. Antingen måste de fundera lite (jag skrev noga att det inte var nån brådska att träffa honom men senare i höst en gång vore trevligt) eller så vill de inte ha dit mig.

Det som gläder mig hittills är som sagt att de skrivit i loggen att de är så nöjda med honom!
 
Sv: Skulle ni tillåta hälsa på?

De vill nog fundera lite:)

Men jobbigt om du inte får ngt svar alls:crazy:
Bättre med ett nej då, än att gå å vänta...
 
Sv: Skulle ni tillåta hälsa på?

Självklart skulle jag inte ha tyckt att det var påträngande skulle ju bara ha varit glad för både hästen och för den som koms skull!!
 
Sv: Skulle ni tillåta hälsa på?

Jag hade blivit glad om en fd medryttare/fodervärd/ägare kontaktat mig för att hälsa på :)
Du får uppdatera hur det gick, hoppas du får ett svar snart!
 
Sv: Skulle ni tillåta hälsa på?

Vad är det som säger att du skulle ha dem "springande" hos dig?
Så länge en tidigare ägare/medryttare/skötare bara vill få träffa hästen nån enstaka gång så ser jag inget problem med det..har man haft ett känslomässigt band till en häst som de flesta hästmänniskor ju får skulle jag som ny ägare gärna låta dem få se att deras tidigare häst har det bra i sitt nya liv.
 
Sv: Skulle ni tillåta hälsa på?

Jag skulle bara ta det positivt så länge man frågade och inte bara dök upp. Vet en sen sommarkväll dök det upp en hel bil med folk här på gårdsplan som skulle klappa min gamla häst, några var t o m onyktra. Inte särskilt uppskattat att ha såna rännandes i hagen som inte ens frågade.

Håller tummarna att du får komma dit och träffa hästen.
 
Sv: Skulle ni tillåta hälsa på?

Jag skulle bara tycka det var roligt! Ring du, man kan ju inte få mer än ett nej. Lycka till!
 
Sv: Skulle ni tillåta hälsa på?

Tänkte bara tipsa om att PM på facebook inte alltid funkar,samt är ni inte vänner så brukar PM:et oftast hamna i övrigtmappen,och då kommer hon inte se det förrens hon går in på den,och det gör man ju oftast inte. Jag brukar ha en jäkla massa PM i min övrigtmapp i perioder när man har sökt/sålt något som jag inte sett förrens det varit försent.
 
Sv: Skulle ni tillåta hälsa på?

Jag har fortfarande inte fått svar... :(
Ska ge det nästa vecka också tänkte jag, sen tänkte jag försöka ta kontakt igen. Hellre ett nej än inget svar alls, då vet jag ju.

Visste inte ens att det fanns en övrigt-mapp på facebook, tack att du sa det.
 
Sv: Skulle ni tillåta hälsa på?

Tjata inte, gör du det kan du få dem att svara nej bara för att bli av med dig. Avvakta en månad eller så.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 060
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 119
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 321
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp