Skulle ni kunna gå ut...

Caoimhe

Trådstartare
... med en sådan här?

66055_pla_2in1_pet_stroller_fg_23_2.jpg

Jag överväger helt seriöst att köpa en, för jag tror att det skulle underlätta tågresorna avsevärt nu när jag ändå måste köpa en ny transportväska. Jag vill nämligen undvika att köpa en väska som hänger över axeln eller som jag måste bära i handen då jag redan är sned och har spänningar i nacke/axlar som det är. Och här slipper jag det, och kan fälla ihop ställningen under tågresan så att den inte tar plats. Även smidigt på vägen till veterinär då jag måste ta buss (skulle det bli akut ringer jag givetvis taxi).

Men problemet är - är det inte sjukt nytigt att gå ut bland folk med en "barnvagn" till katten? Kommer crazy cat lady-stämpeln att evolvera till en fet tatuering? Kommer människor att tro att jag är helt galen? :nailbiting:

Skulle ni vilja/våga gå ut med en sån här bland allmänheten? Vad skulle ni tänka om ni såg en?

Hade jag inte haft bil hade jag absolut köpt en sån där! Mycket bättre än tidigare varianter där buren inte gick att ta loss.
jag älskar att spela på CCL-grejen, så jag hade alla gånger köpt en sån där registreringsskylt med kattens namn också. Bara för att ;)

Jag har en kompis som har en sån. Hon använder den för att hennes innekatter ska kunna få följa med på promenader. Så ja, lite crazy cat lady varning är det nog allt. ;)

En sån där vagn tycker jag inte är konstig. Finns även såna som liknar dramaten-vagnar, alltså med två hjul.
En gång såg jag en tjej på bussen som hade en katt i barnvagn. :laugh:

Yes! Så varje gång jag ser någon med en sån/liknande (händer ganska ofta i stockholm city, är väl praktiskt på tunnelbanan antar jag) tänker jag ju att det är en crazy cat lady ute på tur med sina katter. :D
Lite OT, men ändå.. Hoppar katterna glatt i när de ska ut, får hon trycka in dem eller något mitt emellan? :)

Lite OT, men ändå.. Hoppar katterna glatt i när de ska ut, får hon trycka in dem eller något mitt emellan? :)
Tror dom hoppar glatt in. :) den ena brukar sova där inne även till vardags. Men det är sphynxar som åker mycket på utställningar så som är ju vana vid att resa och sitta i bur bland folk och så.

... med en sådan här?

66055_pla_2in1_pet_stroller_fg_23_2.jpg

Jag överväger helt seriöst att köpa en, för jag tror att det skulle underlätta tågresorna avsevärt nu när jag ändå måste köpa en ny transportväska. Jag vill nämligen undvika att köpa en väska som hänger över axeln eller som jag måste bära i handen då jag redan är sned och har spänningar i nacke/axlar som det är. Och här slipper jag det, och kan fälla ihop ställningen under tågresan så att den inte tar plats. Även smidigt på vägen till veterinär då jag måste ta buss (skulle det bli akut ringer jag givetvis taxi).

Men problemet är - är det inte sjukt nytigt att gå ut bland folk med en "barnvagn" till katten? Kommer crazy cat lady-stämpeln att evolvera till en fet tatuering? Kommer människor att tro att jag är helt galen? :nailbiting:

Skulle ni vilja/våga gå ut med en sån här bland allmänheten? Vad skulle ni tänka om ni såg en?

Jag som har gånghjälpmedel, kryckor/rullator skulle lätt kunna tänka mig en sån när jag drar igång katteriet igen.

Hade jag haft behov av något liknade så hade jag köpt en, utan tvekan. Om någon på stan sedan roas av det, då är det väl bara bra. Folk är ju så jäktade och ser så bistra ut i kollektivtrafiken att det knappast skadar om de får en anledning att skratta lite ;)

När min valp var pytteliten, då fick hon åka barnvagn. Vi fick massvis av reaktioner från folk som tyckte att det var hur gulligt som helst. Vissa frågade om anledningen till det och tyckte att det var smart när jag berättade om det. Vad jag vet så var det inte många som tyckte att jag var komplett galen, eller ja, de visade det inte iaf.

Haha nej inte till Mimmi de hade varit en olycklig katt så olycklig att hon hade tagit i från katt tassarna och fått ett litet mjau(hon kan inte jama) i protest

En annan idé är en transportryggsäck med två remmar. Det har jag till mina, perfekt för att ta sig till veterinären på cykel. 250 spänn på zooplus :)
305015_rucksack_tragetasche_sightseeing_01_dsc9361_8.jpg

En annan idé är en transportryggsäck med två remmar. Det har jag till mina, perfekt för att ta sig till veterinären på cykel. 250 spänn på zooplus :)
305015_rucksack_tragetasche_sightseeing_01_dsc9361_8.jpg
Jag hade älskat en ryggsäcksväska, för det är det jag har just nu. Tyvärr är den för liten för kisen nu, och väskan du föreslog har samma mått som min nuvarande (fast stående istället för liggande). Men tack för tipset! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka