Skulle ni föräldrar vilja veta om diagnosen?

Sv: Skulle ni föräldrar vilja veta om diagnosen?

Jag har en dotter med Downs syndrom. När hon skulle börja i förskoleklass passade jag på att informera de andra föräldrarna om hennes syndrom på första föräldramötet.
Jag visste ingenting om DS när jag fick henne och sånt som man inte vet något om kan ju kännas lite skrämmande, därför ville jag att de andra föräldrarna skulle få lite mer kännedom om syndromet. Jag vet ju att barn är nyfikna och ställer frågor så jag ville liksom att föräldrarna skulle vara lite "förberedda". Jag har bara positiva erfarenheter av att ha berättat.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 522
Senast: Queen
·
Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
2 133
Senast: Mois
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 905
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Adventskalendertråden 2024
  • Valet i USA