Skulle behöva lite tips!

E

Ewe J

Jag har ett varmblod vid namn Vicky Finbo jag köpte henne för bar några veckor sen.. Hon har sprungit på travet så hon är ju in körd.. Min mamma skulle köra henne för att jag skulle kuna köra henne sen Men hon ville inte alls bakade in i vägen men vagnen mm.. Dom som vi köpte henne av sa att hon var inte körd på ett år men att hon säkert skulleva hjäte snäll.. Vad ska jag göra? skulle va kul om man kunde starat henne någon gån kanske.. Dom sa att hon hade viljan att springa men att hon inte klara de.. Men jag har kanske hittat lite anledningar till att hon inte klarade de... Om de inte går så tänckte jag att man kunde hoppa eller rida distans på henne, de var i gentigen de jag skulle ha henne till men när man har en trav galen mamma och hennes kille så smitar de av sig.. Men jag vet inte.. vad tycker ni?
Tacksam för svar :)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skulle behöva lite tips!

Jag skulle rekomendra att ni låter en kunning kusk köra hästen de första gångerna med korrekt utrustning så att det inte händer något. Och sedan be denna person lära er hur man gör.
För att få starta hästen måste man först ha en licens, och har de tidigare ägarna sagt att hon inte har kapacitet så tror jag nog att hon inte har det, men när ni har lärt er att köra så kan ni ju alltid prova om ni inte har lovat de tidigare ägarna att låta bli att travträna hästen.

Senast ändrad:

Min mamma är trav tränare.. Be är bar de att när jag rider så käner jag att hon har de i sig bar att man måste hitta de.. Men frågan är bara hur..

Har vadå i sig? Att kunna trava eller kunna trava fort? Det känns som om det går väldigt fort om man inte är van. Och forfarande så tror jag att ni skulle behöva ta hjälp av någon som är mer van att köra om ni hade problem och de förra ägarna säger att hon är snäll att köra.

Det där lät ju inge bra...
Hästen har ju inte startat på ett tag, så det kan ju betyda att den inte e så mkt körd på slutet heller.

Många hästar "har det i sig" men kan iaf inte få till det i loppen.

Kan du inte skicka en bild på den?? Min sambo har haft pappan som pass häst...

Har ni nyss köpt henne så kan du ju börja med att bara rida henne så hon får komma igång på det viset, sen så får du ju se om du fortfarande tycker att hon verkar ha travet i sig.
Vissa hästar kan ju tjura lite om det var längesen de blev körda men jag förstod inte riktigt av det du skrivit vad hon gjorde för nåt ...???
Sa de aldrig varför hon inte klarade av att springa?
Om hon inte klarade av att springa på grund av att hon har känsliga ben så kommer hon ju inte att klara av varken hoppning eller distansritt heller..:crazy:
Men har du bild på henne så lägg gärna in den, skulle vara kul att se vad hon är för typ av häst..:)
Lycka till med henne i vilket fall!

Jag har ridit henne hyfsat mycke.. Jag var ju inte med när de hände men mamma har berätat lite vad som hände... Hon är väll ovan efter som att de var så länge sen.. Men hon är så snäll så vi slka tästa i gen.. Tror de går bra då ;)

Hon har ellt ok ben.. Dom är jätte fina

Liknande trådar

V
Hästmänniskan hejsan! För 7 veckor sedan köpte vi en 23 årig fjording vid namn Sabina, hon såldes p.g.a "skillsmässa" men det funderade mamma inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 454
Senast: Sammet
·
H
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja... En kompis till mig skulle göra sin kompis en tjänst och köpa en häst till henne som denna...
Svar
6
· Visningar
1 297
Senast: mizz_perfect
·
A
Hästvård hej allihopa! För ca tre år sedan åkte jag o min familj och tittade på en ettårig painthingst. Jag fastnade direkt och vi tog honom till...
Svar
4
· Visningar
1 257
Senast: oki
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 527
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur