Skryttråd om era duktiga barn!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Skryttråd om era duktiga barn!

De fick leka med pottorna först (banka i golvet, skjuta omkring o.s.v.) , sedan sa jag med förväntansfull röst " men ska ni sitta och kissa precis som mamma, tog av blöjorna, satte dem på pottorna mitt emot mig medan jag själv kissade på toan och sa "ssss" samtidigt som jag kissade. Vi kollade på några bilder i en bok och sjöng en sång så det skulle vara roligt och inte alls pressande. Det kom inget i pottorna. Nästa gång satte vi dem på toan direkt de vaknat, sa "sss" och så kom det kiss. Då apploderade jag (och dem)och så satt vi kvar och sjöng litegrann.
Det kommer nästan alltid i pottan då vi sätter dem efter att de sovit, sätter man dem annars (jag brukar passa på då jag själv går på toa) så kan man få resultat genom att själv låtsas krysta, då härmar de och då kommer de oftast. Sedan tittar vi på innehållet, häller ut det i toan och sköljer pottan ren. Det är sällan jag lyckas sätta dem för att göra nummer två, när jag märker att det är på gång är jag oftast för sent ute.
Jag tror det viktigaste är att barnen har roligt när de sitter på pottan, att det inte är resultatet som räknas utan att man haft en kul stund. Jag tror heller inte på att man ska sitta i evigheter, utan man ger det en liten stund. Jag tror det är lättast att få till det om man själv går på toa samtidigt, barn har ju lätt att härma och vill gärna känna sig "stora". Nu som 16-månaders har det börjat hända att de själva gått in på toan och börjat dra ut pottorna och då passar man såklart på att sätta dem.
 
Sv: Skryttråd om era duktiga barn!

Hmm jo min tanke var väl att vänta lite med en ponny och hålla koll till den rätta dök upp så att säga. Så en dag fanns han där på blocket och jisses vilken trevlig liten ponny det är. Så gick det med min vänta ett litet tag:angel: Det känns så grymt roligt med henne i stallet och kring lilla hästen. sen börjar sambon förstå allt som är så bra med hästar och har varit ute och kört med den lilla ponnyn och dottern så det har bara varit pluss.
 
Sv: Skryttråd om era duktiga barn!

Lia är förövrigt värdens sötaste unge;)
 
Sv: Skryttråd om era duktiga barn!

Min 2½-åring kan göra en nade cooking i Half-life 2 deathmatch.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp