Skryt-tråd om min lilla Loppa!

Armani__

Trådstartare
Yda, vår tös fyller 11 månader idag. Hon har varit hos "farmor" idag och jag hämtade henne vid 17.
Efter 17 har jag, vid tre tillfällen, blivit stoppad av olika personer. Anledning? Att kika närmare på Yda :love:. förresten, Yda är en hund, om någon inte redan vet.
Först mötte vi en tant som tyckte att vår Yda var så go så.
Sedan mötte vi en kvinna när vi gick från bilen, över parkeringen och till vår port. Yda var lös och hon var så imponerad över att hon, trots sin ålder, kunde vara lös bland folk (där var några till på parkeringen några meter längre bort). Och ävn hon tyckte att loppan var alldeles bedårande.
Nu ivkäll efter vi hade varit i stallet satt där två tjejer i 13-årsåldern på staketet vid vår parkering. Jag och Yda gick förbi dem och även de tyckte hon varså söt så. Sedan när jag hade gått förbi så hörde jag dem säga till varandra att en sådan hund skulle jag också vilja ha.

Nog för att jag vet att vår lilla Yda är världens bästa och vi älskar ju henne hur mycket som helst. I våra ögon är hon ju alltid finast helt enkelt. Men det värmer gott i en mattes hjärta att få höra fina saker om tösen. Hon är ju vår bebis!!
Bild såklart, fast nu är hon ljusare då hon är nyfriserad. Den mörka pälsen är väck och hon är nästan helt creme-färgad med schnauzer-frisyr.
20192262.jpg

Sv: Skryt-tråd om min lilla Loppa!

Vad kul att du fick beröm för din hund - visst värmer det lite extra i hjärtat då! Vad är det för ras på din lilla loppa?

Liknande trådar

Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 866
Senast: Dino
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 219
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund I lägenhetshuset jag bor i nu är det ett par som har sina två hundar lösa ute på tomten som hör till lägenheterna. Det är ett litet...
Svar
9
· Visningar
1 345
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Måste få skryta lite - eller okej, mycket, men är strålande glad å Svarta Ligistens vägar (eller, han börjar skifta i brunt, jag ger mig...
Svar
16
· Visningar
1 326
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka