Skriva på knäckebröd

_Elly_

Trådstartare
Tänkte sätta upp sådana där stora knäckebröd med hål i stallet
och vill skriva dit olika namn. Vad ska jag använda till det?
:) Ska vara ofarligt om någon häst kommer åt det.
 
Sv: Skriva på knäckebröd

Tänkte på kristyr(änglar) men det föll på ättikspriten. Ja, bara florsocker och vatten borde ju bli lite klistrigt? Smart.
Haha brukar inte göra sånt här.
 
Sv: Skriva på knäckebröd

Men ättiksspriten är inte farlig. du tar så lite ju. Ättiksspriten gör den mer hållbar och vitare i färgen :)
 
Sv: Skriva på knäckebröd

Var mest för att det kändes ovärt att köpa en flaska för så lite som det är i recepten jag hittar :)
 
Sv: Skriva på knäckebröd

JA men då ska du strunta i det :) Du vet att det finns färdig kristyr på tub va?
 
Sv: Skriva på knäckebröd

Men ättika är ju jättebra att ha hemma.

Jag använder den till att avkalka kaffebryggare, vattenkokare, disk- o tvättmaskin. Dessutom är det en fantastisk odördödare. Häll en skvätt i ett glas och låt stå framme över natten.
 
Sv: Skriva på knäckebröd

Men ättika är ju jättebra att ha hemma.

Jag använder den till att avkalka kaffebryggare, vattenkokare, disk- o tvättmaskin. Dessutom är det en fantastisk odördödare. Häll en skvätt i ett glas och låt stå framme över natten.

Kan bara hålla med!

Vi rensade ur ett GAMMALT förråd där lukten var riktigt unken. Vi satte sedan in några koppar med ättika, "förstärkta" med lite hushållpapper nedstucket. (Ättikan sugs upp av pappret och får större kontaktyta mot lukten, sas.) Några dagar senare var förrådet i princip helt luktfritt, men ättikspappret var alldeles brunt...

Det är ju inte heller speciellt dyrt med en flaska ättika. :D
 
Sv: Skriva på knäckebröd

Nej :o Nu fick jag lära mig något nytt. Det gick dock åt helskotta eftersom jag glömde köpa knäckebröd. Haha!

övriga:
Det var inte hem till någon knäckebröden skulle men det hade nog iförsej varit bra att ha dit det skulle.
Verkar som att det blir pepparkakshus så det måste nog inhandlas ändå :)

tack för tipsen!
 
Sv: Skriva på knäckebröd

Men bara behåll kristyren. Du får jobba den igen när du ska använda den bara :) Den håller i evigheter... Förresten- är det inte äggvita i egentligen?
 
Sv: Skriva på knäckebröd

Jopp, äggvita också enligt framgooglade recept. Som jag inte heller fick med mig, hah gick inte bra alls.
Gjorde inte den eftersom jag hann komma på att jag inte köpt knäckebröden.
 
Sv: Skriva på knäckebröd

JA men då ska du strunta i det :) Du vet att det finns färdig kristyr på tub va?

Om det ska vara hästvänligt hade jag gjort egen istället. Det kan vara hur mycket skit som helst i köpeprodukt. Kanske även spårämnen som inte står på förpackningen.
 
Sv: Skriva på knäckebröd

JAg hoppas verkligen att de skriver ut spårämnena med. Inte för att det skulle bli så farligt för hästen. Det är nog fler männsikor som är allergiska och smakar den kristyren ;)

Jag hade naturligtvis gjort kristyren själv för då får man den färgen man vill ;)- men jag ville berätta att det fanns :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 384
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
9
· Visningar
740
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
370
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp