Skriva eget avtal-juridiskt bindande??

K

Kicki_J

Ni som är lite mer insatta i juridikens virriga vägar, ge mig råd! Ska ta emot några valpar till min tik som ska vara amma om allt går bra och hon accepterar dem. Det första man tänker på är väl inte direkt ett avtal, men efter råd från ammcentralen kan det vara bra att skriva så man inte blir osams om det ena eller det andra... Min fundering nu är hur bindande är ett egetskrivet avtal där båda parter är överens om innehållet och skriver under?
Vad bör jag tänka på att ha med? :confused:
Råd mottages tacksamt från er som kan lite om detta område, INTE från er som "tror" att det ska vara si eller så!
Tack!/Kicki

Sv: Skriva eget avtal-juridiskt bindande??

Har sett det men då ska man vara medlem och det tar några dagar eftersom man ska skicka pappare hit och dit. Eftersom valparna är på väg hit idag så vill jag ha till ett avtal snabbt. Kan iof skriva ett tillfälligt och skriva detta "riktiga" senare när medlemsskapet är klart, fast om något händer under tiden, hur giltigt är då det vi skriver själva?
Har hört skräckhistorier där de egna avtalen ej varit jurudiskt bindande och då jag "bara" vill hjälpa dessa valpar så vill jag ej råka ut för något som kanske kan drabba mig ekonomiskt, tex lek med tanken att en valp dör av någon omständighet blir sjuk, käkar i sig något, tiken trampar av ett ben tex) så vill inte jag bli den som kanske måste ersätta tikägaren.
Det är en helt annan ras än min tik, ska faktiskt bli riktigt spännande, hoppas att det fungerar så får min ensamma valp lite syskon att leka med!

Liknande trådar

Äldre Kan man skriva ett juridiskt bindande kontrakt själv? Alltså jag har ett kontrakt som jag tänkt använda här men inser att det står lite...
Svar
5
· Visningar
1 014
Senast: Smulu
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 733
Hästmänniskan Hej Har hamnat i ett dilemma då parterna blivit osams, / ingen av dom vill kännas vid hästen som jag har köpt av dom . Person A har...
Svar
4
· Visningar
1 793
M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 341
Senast: Appetax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.