skrittrundor...

K

knasenknas

hur många dagar i veckan tycker ni är lagom för långa härliga skrittrundor? jag ska försöka få mera muskler på pärlan och har fått tipset på att skritta långrundor, klättra och galopera mycket, men hur ofta kan man göra detta??? kan väl passa på att fråga också hur ni skulle lägga upp ridningen..

Sv: skrittrundor...

Jag är ute och skrittar 2-3 dagar i veckan med klättring men då är det kombinerat med skogsunderlag och klättring. Har jag jobbat Johan lite hårdare eller om han har gått rätt hårt framför vagnen så är jag alltid ute och skrittar honom dagen efter. Långa skrittsträckor efter arbete också för att få ut slaggprodukterna ur musklerna...

Zuzzi skrev:
Jag är ute och skrittar 2-3 dagar i veckan med klättring men då är det kombinerat med skogsunderlag och klättring. Har jag jobbat Johan lite hårdare eller om han har gått rätt hårt framför vagnen så är jag alltid ute och skrittar honom dagen efter. Långa skrittsträckor efter arbete också för att få ut slaggprodukterna ur musklerna...

hur länge är du då ute och skrittar?

är ute och skritta två dagar i veckan en till två timmar, håller mig borta från stigarna, går mellan träd, genom ris, klättra lite, fungerar jätte bra för min kuse :D

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 697
Senast: Freazer
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 289
Senast: Habina
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 013
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 132
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar