Skriker och slår på hästar

Du får nog utveckla ditt resonemang lite. När händer detta, i samband med att hästen korrigeras? Eller är det någon vilt främmande människa som springer in till hästarna och skriker och slår dem?

Nej, det är inte polisen man ringer om det inte är ett akutfall. Man ringer Länsstyrelsens djurskyddsinspektörer och ber dem om råd hur man/de vill hantera ärendet.

Blev hon kanske skrämd, hästen kanske höll på att gå över henne osv. Finns många skäl folk kan reagera på.

Nej. min kompis avvaktar på flicka på lördag. jag rida bara på tisdagar. hon inte rädd utan bara tycker kul att slår och skriker på häst.

Säg till honom/henne:
Det är allvar, hon slår hästen!

Om din ridlärare inte lyssnar, prata med tjejen/någon annan som jobbar på ridskolan.

min kompis har anmälan till djurskydd för djurplåger. min kompis har sett allt vad har hänt. så hon anmäla idag.

Liknande trådar

Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Oknytt
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
699
Senast: Squie
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 106
Senast: cewe
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
833
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka