Skrapa tandsten

Haukur

Trådstartare
Vad kostar det ungefär att hos vet skrapa tandsten på katt? Upptäckte idag att dom inte alls såg lika fina ut i munnen som för nån månad sen så det är nog dags.. Är tandstensskrap nåt som alla veterinärer gör ungefär lika bra eller ska man leta lite extra?

Kattägare i GBG kan tipsa om nån bra vet via pm;) Har åkt till en i hovås men det känns lite långt nu när jag flyttat till kviberg.

Sv: Skrapa tandsten

Alla veterinärer som kan ge katter lugnande kan skrapa tandsten. Min veterinär tar 900 kr för tandstensskrapning, hon klipper klorna ordentligt då också, om man vill.

Oj! Är det så dyrt:crazy: Blir närmare 2000 för båda då.. När skrapar du tänderna på missarna, alltså hur långt låter du det gå innan du gör något åt det? Blev lite snål nu plötsligt:o

Undrar om man ska försöka ta kort:angel:

Har inte behövt göra det på någon av mina katter än. De håller sina tänder fina ändå. Det börjar dock luta åt att ena unghonan behöver få sina tänder skrapade snart (hon är 3 år), men jag ska försöka slå ihop det med något annat "ingrepp" som ändå ska göras så att det blir billigare och inte lugnande helt i onödan. Hon ska blodprovas snart och då lär hon behöva lugnande så det får väl bli då.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 452
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 923
Senast: Jeps
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
103 291
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 902
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar