"Skräddarsydd" vagn?

Rea

Trådstartare
Hej ni!
Det var längesen jag var här och frågade er kunniga om hjälp men nu är det dags igen.
En del av er vet att jag pga skada fått sälja min häst och han ska nu flytta up till Norrland.
De nya ägarna bor än sålänge här i krokarna men flytten går relativt snart uppåt landet och med flytten även häst och utrustning givetvis.
Problemet som nu uppstått är att vagnen som dom fick med till hästen är inte så bra att den är värd att lägga transportpengar på och dom ska nu med andra ord köpa ny vagn åt honom :bow: .

VAR kan man få gjort en vagn efter hästens mått? Han är ju stor den lille, närmre 178 och kraftig ca 750 kilo, så det kunde ju vara smidigt att nu när han har den STORA lyxen att få en helt ny vagn, få en vagn som passa just honom.
Alla tips mottages med GLÄDJE och är det i Sundsvallstrakten så är det bättre än bra!
TACK :bow: !

Sv: "Skräddarsydd" vagn?

Ojj, det var en stooor körhäst! Vilken typ av vagn är du ute efter?

Dom är främst ute efter en stabil rockard eftersom det är det han hittils har blivit körd med. Fast om jag förstod den nya ägaren rätt så var dom inte helt främmande från att skaffa en 4 hjulad.

Drive Out Hästvagnar & Reparationer tillverkar måttbeställda vagnar till allt från Shettisar till Shirehästar. (Om man nu törs skriva det utan att det tas som reklam). :devil:
http://www.driveout.se

har det fixat sig? annars mitt ställe utanför Motala...heter Westbyvagnen PMa för mail till dom....

min vagn blev sådär därifrån snygg va=) o rejäl.

4493331.jpg

Stall Bergh har vagnar, mest trav, kan ta hem ganska mycket olika från Polen mm. De finns väl utanför Sundsvall tror jag.

De har fjädring och mjukt säte, till skillnad från Gullans.

/jenny

mjukt säte kan man fixa o man har väl en rumpa haha...nej men jag ska sy en avtagbar sits så håller vagnen mkt bättre och blir en planka gammal e det bara att fixa en ny på en sån vagn med mjukt säte måste man ju köpa hela sätet nytt om de går sönder o sånt e inte blilligt.
o min vagn e inte byggd av lågavlönade polacker...

jag fick för mej att de ville ha en rejäl och hållbar vagn för promenadkörning/skolkörning inte travkörning lr läste jag fel???

Gullan86 skrev:
.nej men jag ska sy en avtagbar sits så håller vagnen mkt bättre och blir en planka gammal e det bara att fixa en ny på en sån vagn med mjukt säte måste man ju köpa hela sätet nytt om de går sönder o sånt e inte blilligt.

Det är det värt! 600 på börjes. Njurar ska man vara rädd om, även hästen skonas faktiskt! Dessutom, vad kostade din vagn, det sa du aldrig!

/jenny

vadå? hur kan hästen skonas av att vi sitter i en fotölj utan ryggstöd=)?...men ja kan ju lia gärna köpa lite galontyg och packa in min trästomme för kanske 200kr lr nåt så har jag en sån men med hög sits och den e vattentät de borde ju funka. jag måste iaf promt ha högt ryggstöd dör annar usch finns inget värre än att känna att man kan rammla baklänges om hästen blir rädd lr nåt. måste ha stöd och kunna slappna av och inte "hänga mej bakåt i tyglarna".

svara gärna på den andra tråden snigelfarmor behöver din hjälp där.(svängeltråden om stötdämpning).

Liknande trådar

Hästmänniskan Eller: hur nätverkar man? Hur börjar man? Jag ska flytta hundra mil om några månader. Känner ingen hästmänniska däruppe och får alltså...
2
Svar
22
· Visningar
2 915
Körning Behöver bolla lite tankar. Jag körde in min ponny när hon var 13år (hon är 19 nu), allt gick jättebra. Hon älskar att bli körd. Men av...
Svar
6
· Visningar
2 530
Senast: Presto
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 984
Senast: Tussinussen
·
Körning Jag har äntligen, efter mycket letande, hittat en vagn med rätt mått till min häst. Den kom i söndags och lyckan var rätt total...
Svar
11
· Visningar
2 212
Senast: schelin_j
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30