Skötselfrågor, vaccination osv.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare firebirdie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 577
F

firebirdie

Länge sen jag hade häst och kommer inte ihåg allt detta så finns det någon vänlig själ som vill uppdatera mig lite? :)

Hur ofta behöver hästen vaccineras? Ungefärlig kostnad?

Vad ska vara gjort innan man köper hästen? Alltså, vad ska ingå i en veterinär besiktning? Ungefärligt pris på detta.

Är det något annat i hälsoväg jag behöver ta med i beräkningar.

Vet att kostnaderna varierar mellan olika veterinärer men mellan tummen och pek-fingret :)

Och sen bara en liten fundering till, gjorde en kostnadsberäkning på en sida där det stod att hästen skulle ha fyra täcken, vinter och svett och stalltäcke förstår jag, men det fjärde? Vad skulle det vara:)

Sv: Skötselfrågor, vaccination osv.

REGNTÄCKE,,,,,, DET FJÄRDE TÄCKET ALLTSÅ!!!!!!!!!! :bump:
det andra är bara att du söker på så finns det otaliga svar på dina frågor.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 731
Senast: Karminnie
·
Tävling Jag har en fundering kring TR och vaccination. På grund av krockad dragbil har jag blivit tvungen att avboka den inbokade vaccinationen...
Svar
5
· Visningar
1 726
Senast: stjarnfrugt
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 486
Senast: lil-sis
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 594
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka