Skotråden!

Sv: Skotråden!

Hur stora fötter har era 2,5 åringar? och hur mkt har dom växt sen förra året?
Jag har en sen maj-unge och när vi köpte vinterskor igår mättes foten till 13,8 cm, blev ett par Viking i strl 24. Förra året hade han 22 om jag inte minns helt galet.

*kl*

Vi har kvar kuomaskor till lillebror i rätt storlek så de kommer vi att köra i vinter. Han har dock en helt annan sorts fot än sina storasystrar så vi har haft stora problem med att hitta en varm höstsko där han lätt kan få ner fötterna (som är både "höga" och "breda" -stackars barn:D) .
Till slut hittade jag ett par på Ica maxi (halvhöga med 2 kardborreband och vid öppning), vi provade ett par med högre skaft i samma storlek men där gick det inte ens att få i foten!:eek:

Jag har faktiskt ingen aning om vad han väger eller hur lång han är men han väger nog inte 15 kg. Sam väger typ 17... Isaac har haft de flesta skorna som Sam har haft, just nu ett par höstkängor som var svindyra (typ 500 spänn), kan vara av märket Start Rite.

Jag vet inte hur jag ska göra med vinterskor än och just nu känns det mycket mer aktuellt med gummistövlar så jag väntar lite till.

Sonen fyllde 2 år i augusti. Han har 15 cm på foten så det blev stl 28 i vinterskorna. Förra året hade han stl 22.

Mvh Miks

KL. Jag tror Ludvig har ganska små fötter, han fyller tre om en vecka och när jag mätte hans fötter inför vinterskoköp för några veckor sedan var de 14, 8 cm, och då har de dessutom precis haft ett "växryck". Det blev ett par Kavar vinterstövlar i strl 26, innermått 17,3 cm samt en sula att ha i början av vintern.

Oj vad din sons fötter har växt under året. Kul att se att det inte bara är min son som har stora fötter. William hade 28 i sina vinterskor den vintern han var 2,5. Vintern han var 3,5 hade han stl 30 och nu i år köpte jag stl 31... till en 4-åring.

Oh tack för att du säger det! Känner ingen och har inte hört någon 2 åring som har större än 24 på vinterskorna. Då blir jag ju lite tveksam och undrande om det är något fel på min "lille" kille.

31 på en 4 åring låter också spännande. Dock skönt att det lugnat ner sig lite med växandet. Jag hoppas på samma utveckling. Annars skulle han ha stl 44 när han är 6 år :D

Tack igen!
Miks

Hi hi, jag har helt enkelt vant mig vid att han har gigantiska fötter. Det är ingen som tar fel skor på dagis i alla fall ;). Fast William är ganska lång också. Han ser ut som om han vore i alla fall 2 år äldre och om man jämför med andra barn som är lika långa som han så har de faktiskt ungefär lika stora fötter :).

De hade kavatdagar på vår lokala skoaffär och jag kom över dessa för bara 400 spänn! Jättefina skor i ekoglogiskt skinn med ullfoder!
Kavat.jpg

Åh dom där var himla fina, jag letar efter ett par höstskor nu och det där var ungefär vad jag hade i åtanke..

Min har ju 25 på vinterskor. Han är 20 månader. Hoppas att tillväxttakten lugnar ner sig. Jag vill inte köpa fler vinterskor samma vinter.

Ja, 25 hade William också den vintern han var 1,5. Köper man skor med växtmån brukar de klara hela vintern, det har alltid min storfotade kille gjort i alla fall...

Hehe min snart 4-aring har 25 i skor!! Hennes tvilling har 28.

Vi aker till Sverige imorgon och hoppas hitta bra vinterskor. De saljer Ecco har som vi har haft tidigare vintrar men det bor ju finnas battre utbud i Stockholm kan man tycka.

Fast ni blev det 24, då hade han 2 cm till godo. Vi köpte ett par Kavat. De billigaste. Men de är säkert bra de med. De kostade ändå 650 kr. Viking kunde han ha också men de var lite dyrare.

Får väl leta skor på tradera till vardags/stall. De fodrade gummistövlarna kanske inte håller värmen lika bra som ett par kängor.

Kavat är stora i storlek, båda mina har fått gå ner en storlek för få lagom vinterstövlar/kängor därifrån. :)

Framförallt så är Kavats vinterskor och -stövlar större i storlek än deras andra skor. Konstligt tycker jag med, man kan väl få välja själv om man vill gå upp i storlek för att få i en socka?

Liknande trådar

Övr. Hund Vad använder ni för promenadkläder under hösten/vintern? Börjar bli dags för mig att handla in nya kläder inför kallare årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 682
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 469
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
3 568
Senast: Blimblom
·
Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 772
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka