E
Ebbs
Hejsan. Jag har nyligen blivit skötare på en häst som jag tagit hand om ett tag utan att det har varit "officiellt". När jag frågade de på mitt stall hur gammal hon är och om någon brukar rida henne svarade de att de inte visste hur gammal hon är, men de trodde runt 7, och att hon inte är inriden. Jag blev helt chockad, låter väldigt konsigt i och med att det är en ridskola. Men iaf, de har försökt och de gick bra när de bara hängde på mage, och också när de satte sig upp men hade huvudet nedanför hennes huvud. Men sen när de satte sig rakt så blev hon jätterädd, jag undrar vad det kan bero på? Kommer det gå att rida in henne? När jag började ta hand om henne var hon jätterädd och försiktig, så jag gick lungt fram när jag skulle rykta, lät henne lukta på alla borstar och undersöka allt osv, och nu är hon superkelig. När jag kommer spetsar hon öronen och går fram till mig, hon lägger huvudet på min axel och står med sin mule mot min axel och bara vilar. Jag vill såklart att hon ska bli inriden eftersom jag tror att hon skulle tycka det är kul och hon är väldigt lättlärd. Vet att man inte kan besvara allt detta så här på internet, men har ni några "tips"?
Tack på förhand
Tack på förhand