Skorvor på ryggen, svamp?

fjordtokan

Trådstartare
Har inte varit uppe och hälsat på hästen på ett par dagar (haft medis) och när jag kännde igenom henne hade hon knölar uppe vid manken och ner mot magen. Det är som små skorvor som sitter på hunden. De är vita och lite kladdiga, gör ont om man drar bort men kliar skönt om man kliar på dom. Det känns som skorpor efter så men det finns inga sår under :crazy:

Någon som vet vad det är:confused: och i så fall vad gör jag åt det?

Kompis trodde det var svamp efter allt regn:crazy:

Sv: Skorvor på ryggen, svamp?

Låter som regnskållor, finns många trådarom det här på Buke, sök så kommer du få svar på dina frågor.

min häst fick lika dana men det var ej regn skollor.. hon fick medicinerasi 10 dagar innan dom försvann d eva en bakterie under huven som gjorde de till en alergisk reaktion.

Hade hästen några andra symtom?

Tycker det ser ut som regnskållor när jag läst lite mer om dem. De har minskar iaf :)

Min gamla ponny hade problem med regnskållor så fort det regnade och hon gick utan täcke. Under en period kunnde jag inte bli av med dem hur jag än gjorde. Veterinär tog prov och det visade sig vara en hårsäcksinfektion. Behandlades med kortison och sen kom det aldrig tillbaka mer. Det såg ut precis som vattenskållor.

Så du har lite mer kött på benen om du inte blir av med det. :idea:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 116
Relationer Jag hade en bästa vän som jag lärde känna när jag var runt 20-21 år ungefär. Vi var nära vänner till förra sommaren, dvs i ca 13 år. Vår...
2
Svar
24
· Visningar
7 368
Senast: LenaH
·
Islandshäst Valde att lägga tråden här trots att den nog bör ligga på utrustning. Kändes som att ni här på islandshäst har bäst koll. Men moderator...
Svar
16
· Visningar
1 797
Hundhälsa Ny hund, frisk hund och välmeriterade föräldrar. Allting kändes så bra och vi fäste oss vid honom ögonblickligen. Vi tog med honom hem...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 578
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka