Skorv i öronen!

Mysaan

Trådstartare
Frågar åt min kompis. I dag när vi kom till stallet så reagerade hennes foderhäst (som hon haft 1½ vecka) helt plötsligt väldigt starkt när hon tog honom i örat. Vi blev lite misstänksamma så vi kollade öronen.

I båda öronen och väldigt långt in/ner i öronen så har han som skorv. På vissa ställen har detta kliats/spruckigt sönder så han blödde. Självklart ska vi kontakta veterinären men tänkte om någon här har en susning om vad det kan vara? Är det smittsamt tror ni? Han går ju ihop med 2 andra hästar och vi vill ju helst inte att de ska bli smittade.

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 179
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 975
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Vår golden har problematik med sina öron till och från. Blir rött, brunt vax i. Vi tvättar med epitoc. Behandlar dem nån gång ibland...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka