lil-sis

Trådstartare
Måste man dra av skorna på de när de ska till destruering? Jag vet inte om jag hinner få tag på hovis innan måndag och jag orkar verkligen inte tjata på honom. Tappskon slog han på kvällen innan vi åkte till kliniken...

Sv: Skorna?

Finns det ingen annan som kan dra loss skorna då? Det är inte så svårt, du kanske klarar det själv?

Det är ju skitsvårt om man inte har rätt verktyg. Jag har försökt utan att lyckas.

Finns det ingen som kan hjälpa dig?

Har inga prylar i stallet och min hovis bor granne med gården. Får väl ringa honom ikväll eller imorgon bitti.

Vi var tvungna att göra det.
Köpte en hovtång och ja,en sån där som man "slår upp sömmen med" på Hööks för under 200 kr tillsammans.
kan ju vara bra att ha hemma ändå,för andra hästars skul å när skor sitter på sniskan å så,så man kan dra av de..

Hej

Du måste inte ta av skorna.
Det brukar inte vi behöva.

Dom sågar av hovarna på ifall skorna sitter kvar.
Lite makabert, men hästen är ju redan död då.

visserligen är det 2½ halv år sen gammelgossen avlivades akut pga skada i hagen.
När de hämtade honom för destruering 3 dagar senare bad jag om skorna som minne och han "slet" av dem år mig. Inga problem. Men det är säkert olika.

Annars tycket jag själv att det är ganska lätt att plocka av en sko om man tar söm för söm.
Finns det ingen i din närhet du kan fråga, ev annan hovslagare.

Hovis dök upp och fixade det när han ändå var i stallet. Kändes bäst så bortsett från att hon demonstrerade hur ont hon faktiskt hade.

lil-sis skrev:
Måste man dra av skorna på de när de ska till destruering? Jag vet inte om jag hinner få tag på hovis innan måndag och jag orkar verkligen inte tjata på honom. Tappskon slog han på kvällen innan vi åkte till kliniken...

Jag tror inte du behöver ta av skorna. Men du kanske skall ringa och kolla.

Hälsning Maja

Jag är jättelessen över att det är dax för er att gå skiljda vägar. Troligen blir det även vårt öde redan i år och jag går sönder vid tanken på det. :cry: Hovis hade inte behövt ta av henne skorna, de gör det när de tar bort henne, efteråt.

Du vet att du kan ringa mig om du behöver prata. *kram*

Vi fick ta av min ponny skorna, hon togs bort för 2,5 år sen. Då hon hade ont och inte skulle kunde barfota väntade jag till sista kvällen med att ta bort dem, det var inte det lättaste och inte roligt att hålla på med sista dagen. Jag skulle ha sett till att hovslagaren skulle varit där eller ngnannan som hade rätt grejer och kunde ta av.

LK var i stallet i måndags, rätt skönt att han visste och dessutom helt utan moralkakor och invändningar utan en bra kommentar om att det faktiskt kan bli sköra.

Du måste komma och titta på den nya fetknoppen!

Vilken av dina är det som kanske ska somna in?

Ny fetknopp? Har du skaffat en ny?

Jag ska åka och träffa honom nu för att se om allra mest älskade E ska vandra vidare utan mig. :cry:

Hu vad läbbigt att behöva vänta på svar så där! (Vet ju liksom).

Japp, hämtade hem en liten fet fjording "i förskott". Annars hade jag aldrig orkat skaffa ny häst. Hon går med Ms föl på dagarna nu.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 443
Senast: Zetly
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 789
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 178
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
28
· Visningar
1 907
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Snabbmat?