Skor - Varmblodstravare ??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Konie
  • Startdatum Startdatum
K

Konie

Satt och funderade...

Vilken är den vanligaste storleken på skor till varmblodstravarna? På våra ston har vi ungefär 50- 50 % på 0: or och 1: or....

Sv: Skor - Varmblodstravare ??

Tvåor på treåringen (160 cm) och fyraåringen (155 cm) och startpållan (163 cm) har treor runt om.

Tvååringen har 00: or bak ännu. :smirk:

Missade att skriva att det var ungstona (1 och 2- åringarna) jag skrev om......

Hos de äldre har vi en övervikt på 2 or....

Missade att skriva att det var ungstona (1 och 2- åringarna) jag skrev om......

Hos de äldre har vi en övervikt på 2 or....

jag har inte skor på ettåringen ännu men hon skulle nog behöva ponnyskor i så fall ;)

Är det bara mina ston som är pyttiga om fötterna? I och för sig är de vuxna 161 som störst....

Senast ändrad av en moderator:

Är det bara mina ston som är pyttiga om fötterna? I och för sig är de vuxna 161 som störst....

Mina ston har:
159 cm 3 år 1or runt om
157 cm 3 år - 2or runt om
162 cm 6 år - 3or runt om
160 cm 7 år - 2:or fram, 3or bak
160 cm 9 år - 1or fram, 2or (ibland 3or) bak

Ser ingen skillnad i hovstorlek mot valackerna. De flesta av mina valacker är däremot större och tyngre än stona och har följdaktligen större hovar.

min ena pålle har 5or :o på alla runt om, efter som hans fötter växer inte så hoven blir längre utan den växer som padd fötter och flyter ut. han är 169 cm i manken, sen ´den andra har tvåor och han är 166 cm i manken men han har vanliga fötter och går att värka ner på vanligt viss.:!!

och den lilla pluten har inga dojor än men kommer om ett halvår=)

En god vän har en travare efter Cebion han har så stora fötter att
man får kröka plattjärn till skor åt honom.

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet något om storlekar på ponnytravskor? Kan man översätta vanliga skostorlekar på något vis, eller bör man mäta hoven? Hon...
Svar
4
· Visningar
404
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 173
Senast: Lars L
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 514
Senast: Sassy
·
Avel Är nyfiken då jag nyligen köpt en 5årig varmblodstravare :p han är rätt rejäl redan för att vara travare, 170 cm typ. Tror ni han kommer...
Svar
5
· Visningar
827
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka