Skor till våren/sommaren?

Sparrisen123

Trådstartare
Vad har ni på fötterna till vardags i vår och sommar?
I min värld finns det stallskor, converse/kopior och höga klackar. Nu känns ju inte ett par utslitna stallskor som rätt val till vardags utanför stallet, 10 cm klack känns lite överdrivet för mataffären och blir det en varm sommar blir converse eller conversekopior lite svettigt.
Så därför söker jag tips, vad har ni på er? Ballerinor? Vans/kopior? Sandaler, isåfall hur ser de ut? Foppatofflor (snälla säg nej!)?
 
Sv: Skor till våren/sommaren?

Dessa blir mina vardagsdojjor i vår och sommar. Om inte ngt ytterligare par tillkommer:p


Från Primark, New Yorker och H&M


Från New Look, Converse och B.Loved
 
Sv: Skor till våren/sommaren?

Dessa är mina favoriter just nu! Tänkte även köpa ett par nya ballerina och ett par sandaler (typ gladiatormodell) för de varma dagarna :)

sko.jpg
 
Sv: Skor till våren/sommaren?

Kommer köra på converse, ballerina i spets och typ sandaler i gladatorstuk. Letar även efter ett par espadrillos i gråsvart leopard, kan inte bestämma mig om det är skitsnyggt eller fult, skulle vilja prova först men har bara hittat såna i en nätbutik.
 
Sv: Skor till våren/sommaren?

Jag har två par converse-kopior från Lidl med dragkedja som är mina sommar-älsklingar. Det ena paret är rutigt i vinrött/lila/vitt och det andra paret är militärgrönt.

Så bytte jag nyss till mig ett par svarta, platta sandaler med lite bling på på en klädbytardag.

Har också två par "mockasiner" ett par rosa och ett par ljusblå, som jag ska se om de blir bekväma när jag gått in dem, köpta i Indien, isåfall blir det de också när det är varma dagar =).


//r
 
Sv: Skor till våren/sommaren?

Har ett par sneakers som är i rosa där tårna är och svartvit rutigt vid hälen. Kommer ifrån Skopunkten.
Sen har jag ett par kilklack i svart, 6 cm höga, ett par leopardmönstrade kilklack 8 cm höga. Båda från Skopunkten. Leoparden är inte vardags :p Det gör dom för jävla ont för ;)

Sen har jag ett par stövlar med låg klack och ett par med 8 cm. Men de är säkerligen för varma på sommarn... Så sneakers och leopardskorna blir de i sommar om jag inte köper fler. Funderar på ballerina.
 
Sv: Skor till våren/sommaren?

Jag skulle rekommendera en tripp till typ SkoPunkten! Där köper jag ca 2 par nya skor varje säsong, minst, och i år blev det ett par vita converse-liknande vita skor med union jack tryckt på utsidan samt lite nitar och dragkedja samt ett par beige-färgade låga också de med ett slags union jack tryck. Anar ett visst tema :D
 
Sv: Skor till våren/sommaren?

Kan ju passa på om någon har koll på vart man kan hitta ett par wedgeliknande sneakers som inte är för dyra. Ska gärna vara lite runta i tån och inte spetsiga! Inga remmar eller sånt utan bara snörning och helst inte för dyra! Gärna helsvarta också eller i någon diskret färg.
 
Sv: Skor till våren/sommaren?

De där vita du pratar om har jag kärat ner mig i! Vet inte om jag törs åka till skopunkten :angel:
 
Sv: Skor till våren/sommaren?

Ett par guldiga sneakers från New Look :)
Köpte dem förra sommaren dock, men jag har iaf sett likadana i silver på deras hemsida! Kan finnas kvar guldiga också.
 
Sv: Skor till våren/sommaren?

Jag har blivit så slö och bekväm att jag gärna går i platta skor till vardags.

Jag kommer ha sneakers av olika sorter, lite olika ballerinas(har några i svart spets med mockatåhätta, cremevit spets, röd mocka, blå mocka, silver, svart "nät" med småsmå glittriga stenar på och förmodligen lite fler bortglömda), Minnetonka-boots i mocka med fransar i korallfärg(ev köper jag bruna med) och vid rejält regn gummistövlar från Hunter i svart.

Ballerinas brukar jag averka ett par per säsong. Jag köper en del på Zara och ibland har jag hittat några på HM. Scorett kan ha fina på Novita med.

På sommaren har jag också sandaler i platt modell, gladiatorstuk, flätade remmar etc.

Till fest har jag hellre klackar. Ibland till vardags med. Men gärna bredare klack eller kilklack rent av.

Har några såna där.. hm.. vad kan de heta.. platta espadrillos typ? I lite batiktyg..
 
Sv: Skor till våren/sommaren?

vilken bra tråd, jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig och knallar runt i vinterskorna än. känns lite varmt.
jag gillar ju converse men har fått inse att jag absolut inte kan ha mina. typ 3 sekunder så har jag skavsår. jämt. det går liksom inte. jag vet inte om de är för smala, eller om jag helt enkelt har en för liten storlek? men jag tror att jag har för breda fötter, för en större storlek borde ju inte göra dem bredare. suck. undrar vad man ska ha istället tro?
 
Sv: Skor till våren/sommaren?

Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för skor. När det blir sandalväder så kommer jag kanske köra på något i den här stilen:
9665556152350.jpg

Jag gillar sandaler med inte allt för många/breda remmar, samtidigt som jag inte vill att de ska vara med extremt platt och tunn sula för då får jag ont i fötterna.

Några enkla tygskor behöver jag också och köper gärna några med lite tjockare sula även där, mycket för att de går sönder så lätt annars.

Sedan kommer jag nog vara moderiktig nog att gå runt i de här :D
sko_zps303d22d0.jpg
 
Sv: Skor till våren/sommaren?

Jag har ett par svarta och vita låga converse, ett par svarta michael kors ballerina och så ska jag köpa ytterligare ett par ballerina till sommaren.
Och öppna, somriga klackar på fest såklart :D
 
Sv: Skor till våren/sommaren?

Själv springer jag runt i 10+ cm klackar till vardags, lär bli pumps eller sandaletter i sommar. Men jag har också platta skor om jag ska ta hundpromenad, då blir det enklare tygskor eller riktiga promenadskor.
 
Sv: Skor till våren/sommaren?

Ballerinaskor och gladiatorsandaler är min melodi, och så ett par lite finare flipflop (just mina är i flätat läder med halmsula) att byta med när det ska vara ännu mer avslappnat. Gillar även låga canvasskor och loafers i olika former!

PI911A05P-708@1.1.jpg


9671793672222.jpg


143624_002.jpg


EV411A03H-305@1.3.jpg
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 970
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp