Skor+shortchaps i tyg?

castle_bar

Trådstartare
Ja, får man tävla regionalt med skor och shortchaps i tyg?

De är i samma färg, svart, men de är inte helt i läder, utan lite blandat med tyg liksom.
Ni vet såna där svarta MH-skor i tyg och Jacsons svarta tyg-shortchaps som är läderförstärkta på insidan bara.

Jag kanske är blind, men i TR hittar jag bara att skor och shortchaps måste vara i samma färg.

Och NEJ, det är absolut inget jag tycker är snyggt eller som ger bra stöd eller som är bekvämt att rida i, men på tävlingen på lördag har jag inte så mycket annat att välja på, eftersom mina ridstövlar är på lagning! :(

Sv: Skor+shortchaps i tyg?

Det får du, vilket material chapsen är i spelar ingen roll om det inte näms iTR...

Jadå.. de får du.. Jag har gjort det sensat i år;)
Så länge shortchapsen inte har fransar på sig och inte är olika färger.. Dvs skor och shortshaps..

Lycka Till på tävlingen!

Men får man ha olika brun på skor och short chaps ?

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·
Dressyr Vad är skillnaden på shortchaps och stövelskaft? I TR står det att i lokal tävling får ridstövlar bytas ut mot stövelskaft ELLER...
Svar
1
· Visningar
928
Senast: remmis
·
T
Dressyr att min utrustning funkar på tävling också. :p Tar med det jag skulle kunna tänka mig att det finns nån konstig regel om. Gummityglar...
2
Svar
29
· Visningar
2 119
Senast: Tican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?