Skor på tävling

S

Svensson_

Skulle någon vilja svara på mina frågor vore det super snällt.:)
Jag undrar hur sliten/ojämn sko man får tävla med? Eller är det bara storleken som spelar roll?
Hört att naturlig slitning är tillåten, min häst sliter nämligen tårna på framskorna väldigt mycket och snett, han är skodd för 2½ vecka sen och vi ska tävla om 3 veckor. Kan man bli diskad för för sliten sko? har ingen lust och sko om han innan om jag inte måste. /H

Sv: Skor på tävling

Diskad blir du inte, om det nu inte är så att skoningen faktiskt är väldigt illa sliten. Vissa hästar måste man kanske ha tätare skointervaller på, och då måste det bli så.

Men nu lite OT, det du beskriver låter som hästen har för lång tå. Kan vara en ide att se över för att slippa dessa problem.

Sv: Skor på tävling

Det är storleken på skon som är viktigast ..

Men, om skon nu är väldigt sliten och se så kan du säkert få en varning.. får man en varning utav alla dommare så blir man diskad. Men jag antar att det måste se väldigt illa ut för att man ska få en varning.

Men om din häst nu sliter snett och sliter tårna så kanske du bör sko din häst oftare?

Liknande trådar

Hästvård Funderar lite på det här med skoning, det börjar ju komma allt fler alternativ till den vanliga "klassiska/traditionella" skoningen som...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 901
Senast: VAT
·
Hästvård Ska i morgon sko min 5 åring, han har nu i snart 8 veckor gått med bakskor för första gången på i sitt liv och allt har funkat bra...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: Evita_peron
·
K
Trav Hej! Jag har varit på hästvårdssidan och frågat om det här men blev tipsad att fråga här hos er så jag chansar på det! Min fråga där...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: kusinvitamin
·
J
Hästvård Funderar på att låta min ponny gå barfota from nästa verkning. Men är osäker på om det är bra för henne. Hon sliter sina bakfötter (är...
Svar
8
· Visningar
895
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka