Skonkost vegetarian

vinkelina

Trådstartare
Magsjuka in the house :yuck:

Men vad fixar man för skonkost sedan åt herr vegetarian. Brukar köra med vitt ris och naturell kyckling annars. Men de funkar ju inte. Bönor i tomatsås känns ju inte som en vinnare :angel:
 
Magsjuka in the house :yuck:

Men vad fixar man för skonkost sedan åt herr vegetarian. Brukar köra med vitt ris och naturell kyckling annars. Men de funkar ju inte. Bönor i tomatsås känns ju inte som en vinnare :angel:

Kokta rotfrukter fick jag när jag låg på sjukhus med rejäl magsjuka. Trist men snällt för magen.
Senast jag var magsjuk var min mamma snäll och kokade en buljongsoppa med grönsaker och lämnade.
 
Magsjuka in the house :yuck:

Men vad fixar man för skonkost sedan åt herr vegetarian. Brukar köra med vitt ris och naturell kyckling annars. Men de funkar ju inte. Bönor i tomatsås känns ju inte som en vinnare :angel:
kokt ris funkar väl även till en vegetarian?
Det viktiga är ju att magen får något snällt med lite substans att komma igång med, det måste inte nödvändigtvis innehålla kött.

(när jag låg på sjukhus efter en bukoperation fick jag mixad, slät broccolisoppa. antar att den ansågs vara snäll mot magen, annars har jag svårt att tänka mig att jag fått den...)
 
Kokta grönsaker, men undvik tomat, lök, vitlök.

Havregrynsgröt.

Om det blir långvarigt och proteiner behövs funkar en blandning av hälften ris och hälften röda eller gula linser som (över)kokas med mycket vatten så det blir lite såsigt och lättsmält. Heter kichari och är indisk standardskonkost.
 
Ris och quornfile?

Har iofs inte haft magsjuka som vegeterian men vid dunderförkylning+mensvärk från he;#^*tet och jag samtidigt vande in mig på järntabletter som gav mig diarré, så levde jag på ris och brunsås med ngn liten bit quorn :). (Var rester så var det jag hade men gick att äta utan större problem)
Och även nyponsoppa och rostat bröd gick att få i sig emellanåt.
 
Kokta rotsaker som nämnts, protein är svårare, kanske mixade stora vita bönor eller kokta röda linser i buljong.
Havreghurt, soyghurt, havremjölk med blåbär och puffat ris kanske?
 
Jag skulle köra på vätska och salt i första hand om det varit magsjuka, så som buljongsoppa med mixade grönsaker eller bara varm buljong. Kanske blanda i lite ris för att få magen lite att arbeta med.
 

Liknande trådar

Hundhälsa I väntan på veterinärtiden imorgon tänker jag passa på att fråga er om nån har nån tanke. Har en terv på ca halvåret som magen krånglar...
Svar
5
· Visningar
2 294
Hundhälsa Och jag håller på att bli vansinnig. Detta problem har kommit den här veckan och jag kan verkligen inte förstå varför. Från att inte...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 464
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jaha, från mitt kärleksfulla grundläge blev det visst en störtkrasch ner i vansinnet....:meh: Eller ska jag kanske bara se det som ett...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp