I

isse

Ska sko pållen med slides men tyvärr är det väldigt få hovslagare häromkring som kan något om det. Den enda hovslagare som jag fått tag i som verkar kunna sko med slides är sjukskriven och kan då inte sko.

Men jag har en annan som är riktigt duktig men som inte har skott med slides men han sa att om jag tar reda på hur man ska göra så gör han det. Såå nu vill jag höra från er bukare som vet eller som har hovslagare som vet hur man ska sko med slides. Min tidigare hovslagare sa att skon ska tåriktas men mer än så kan jag inte.

Mycket tacksam för all hjälp jag kan få!:)

(alternativt om någon vet någon hovis som kan sko med slides inom stockholmsområdet, pm:a i så fall)

Sv: Skoning

Hovslagerföränning vet var din hovslager kan köper Slides.
Ett alternativ är att sko med vinter sko med brod hål främ o bak, skär till 3mm plåt och skruva fäst med Platt Skruver.
Az

Kan inte din hovis kontakta en kollega som kanske kan hjälpa till??
Det är ju lite halvknepigt att sko sliders, och det kan gå illa om hästen blir felskodd (blir värre ju bättre hästen är på att stoppa)...är skorna felriktade kan exempelvis benen gå rakt ut i en stopp, eller köra ner tån och haka i...med eventuella skador som följd...

Hoppas du hittar en lösning..

Det är det som är grejen att han kan inte fråga någon. Jag frågade om han visste någon som kunde sko med slides i Stockholm men han visste inte någon eller så ville han inte rekommendera på grund av att det är dåliga hovslagare.

Jag hade mycket hellre tagit en hovslagare som KAN sko med slides men eftersom att det inte verkar finnas i Stockholm enligt honom så tänkte jag testa honom för han är väldigt duktig på att sko "normala" skor. Men är samtidigt väldigt skeptisk då jag vet att hästen kan ta skada av att skos fel. Vet inte riktigt hur jag ska göra:confused:

Men jag har hittat en hovslagare som jag tror skor i Stockholm så jag ska höra av mig till honom också:) Men som sagt, om det är någon som vet någon BRA hovslagare i Stockholmstrackten som skor slides så PM:a väldigt gärna!

Men det finns väl kanske någon han vet som inte bor i Stockholm, som han kan få råd av? Eller en "vanlig" ryttare/hästägare som vet hur det ska se ut??
Dom kan säkert också ge bra råd.

Vill du ha tips på namn på hovisar så kan jag PM:a ett par namn, förvisso håller de till "granne" med Stockholm...

:)

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 882
Senast: Askur2017
·
Hästhantering Hej! Jag behöver hjälp med lite råd och tips gällande skoning. Jag har haft min häst i fyra år. Första året gick det jättebra att sko...
Svar
11
· Visningar
1 909
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 890
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka