Skoning på häst sulöm/tunn sula?

A

Ancor

Har en fråga till er med hästar som har dåliga hovar, har tunn sula eller lätt blir sulömma, hur skor era hovisar dom? "vanlig" sula + sko, PG beslag? Annat?

Tackar för hjälpen i förhand :)

Sv: Skoning på häst sulöm/tunn sula?

Vanliga skor ('järnåttor'), hårdplastsula (de illblåa). Thats it. Får skos om var fjärde vecka nu när det är sommar och torrt, vintertid var åttonde vecka.

Vi har provat andra sulor men de har blivit för mjuka, så bara det illblåa som funkar (vet inte vem som gör dem/märke tyvärr)

Tjärpasta och/eller tjärdrev mellan sula och sko väldigt blöta perioder, annars ingenting emellan.

Liknande trådar

Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 376
Senast: jemeni
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
1 180
Senast: skiesabove
·
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
2 032
Senast: Meglio
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?

Hästrelaterat