Olympus

Trådstartare
Min häst har rosa mule och jag är lite orolig att hon ska få soleksem eller ngt där så jag tänkte fixa ngt solskydd.
har funderat på helosan sol men då måste jag smörja på det kvällen innan och det känns som om skyddet skulle vara borta efter en natt när hon har ätit och gojsat runt i torven.
Så min fråga

Finns det, eller har jag drömt, ett solskydd som man lixom sätter fast på nosgrimman på grimman och som skyddar mulen? Var kan jag hitta det isåfall, kollade på Hööks hemsida, men dom hade inget.

Sv: Skolskydd

ja, där fanns ju exakt en sån jag menade:banana:

Tack så jättemkt:bow:

Nu är bara frågan vilken storlek jag ska ta :p Men lagre borde nog passa.

Okej, ja det kanske finns. Tänkte kolla i en butik som ligger här först annars så beställer jag nog en sån. Känns lixom bättre att bara ha en lapp än en hel luva, blir lättare för dom som har utsläppet på morgonen.

Är det omöjligt astt få den som släpper ut dem att kleta på lite solskyddskräm? Känns som att det borde vara lite trevligare för hästen?
Helosan sol eller solskyddsfaktor typ 30 eller över brukar funka bra.

På vilket sätt tror du hästen skulle störas av "mullapp" (vet inte vad man kallar det :p) Omöjligt är det väl inte men om man ska smörja på min häst så kommer det garanterat komma fler som vill att man ska smörja in deras hästar och tillslut kommer det väl sägas stopp till det. Dessutom är det så många olika som har utsläppet så det kommer säkert glömas bort.

ja, där fanns ju exakt en sån jag menade:banana:

Tack så jättemkt:bow:

Nu är bara frågan vilken storlek jag ska ta :p Men lagre borde nog passa.

Vill inte komma och vara besservisser här, men jag säger som min mamma brukar säga: det där kan man sy själv... :idea:

Vill inte komma och vara besservisser här, men jag säger som min mamma brukar säga: det där kan man sy själv... :idea:

Haha tänkte faktiskt samma sak, att jag får väl sy en. Men jag är inte så bra på att sy och då måste jag köpa karborre och ngr bra material och jag kommer aldrig få tummen ur o göra det, så lika bra att köpa en färdigsydd :p

Liknande trådar

Hästvård Har en ponny som brände sig om mule och ansikte förra sommaren då han inte var i min ägo, dom tidigare har smörjt med helosan och...
Svar
11
· Visningar
2 175

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka