Sv: Skolor?

Att den kan ex. skänkelvikningar, öppna, sluta, fram,bakdels vändningar.. Alla "tekniska rörelser" som hästen egentligen inte gör naturligt men som främjar lösgjordheten och lydnaden hos hästen. Sen kan hästen vara utbildad på olika nivåer. En häst som är högt utbildad i skolorna kan mer avancerade rörelser som ex. piaff och passage

Skänkelvikning, piaff och passage är ingen skola.

Skolorna är: Öppna och sluta, så skriver man tex skolor i en annons menar man öppna och sluta inget annat.

Sen finns Skolorna ovan mark och halvhöva skolor.
Skolorna ovan mark är bla Courbett och Capriol sånt som de brukar roa sig i ridskolan i Wien.
Halvhöga skolor är bla:Levad.

Sen finns det samlande rörelser tex Piaff. Sidvärts skulle jag kalla ren grund

Senast ändrad:

Du får ju pm:a så jag ser. Har inte haft tillgång till dator med msn. Men nu blir det nog snart bättring. ;)

Liknande trådar

Träning Jag och sambon ska till Portugal, Estoril i höst! Tänkte höra om någon har tips på om man kan ta en dagsutflykt någonstans och rida...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: Lightzone
·
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
2 149
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Hur elaka nollningar har ni på era skolor och vilka är de elakaste ni har varit med om? Läste på Aftonbladet att på en skola där får man...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Smoothi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Med hjälp av hästar ska en skola i Torsås försöka lösa problem med skolfrånvaro och elever som mår dåligt i skolan.
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama