Skofråga ..

Tagliabue

Trådstartare
Behöver ha TUNG skoning till ponnyn, har just nu halvrunda järn + grönsula båda fram och vanliga släta ridskor bak. Fungerar helt ok, men måste ha boots ca 180g med och jag hatar att dra av och på dessa förbannnade boots .. även då det går lätt så är det ändå drygt + att karlederna blir dåliga.

Jag skulle vilja ha tyngden men ändå den snabbare överrullningen. Jag funderar även på om t ex halvrunda är snabbare överrullning än tvärtå+öppen tå är eller om det är ungefär lika?

Funderar på att testa öppen tå igen (haft de förut) på ett par tunga järnisar samt en sula om man kan kombinera detta tillsammans!?

1:or kan hon ha om man kapar armarna lite grann så det är inga problem, det lite mer udda skorna går tyvärr inte att få tag i på ponnyfronten.

Skulle ju kunna byta ut bakskorna till falsade ridskor så bromsas steget upp lite (?) men hon har ett grymt baksteg nu så jag vill ogärna ändra något där :D

Sv: Skofråga ..

halvrunda tvärtå då ...? vet inte om det finns tåvikter att få tag på längre men det borde ju finnas

Jag vill ha mer vikt. Dock vet jag inte om ett par halvrunda väger lika mkt som typ ett par 20x8 eller dylikt? Det var något i den stilen jag hade tänkt .. för att få lite mer tyngd på henne?

Tåvikter har jag någonstans, kommer dock inte ihåg vart.

Jag vill gärna slippa boots överhuvudtaget då hon har rätt mkt prylar på sig ändå

Har du provat dom där islands bootsen? Funderar på att testa sådana, då jag behöver mer tyngd. Tyckte dom verkade ganska smarta.

Liknande trådar

Trav För att göra en lång historia kort har jag en fyråring som inte hittat rätt med travet riktigt. Han är frisk och uppkollad och tränas av...
2
Svar
25
· Visningar
3 098
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar