Sko med olika mellanrum

S

Silly

Är det möjligt att fram- och bakhovar växer olika fort? Får alltid känslan av att framhovarna är i större behov av verkning än bakhovarna när jag bokar hovslagaren. Fram verkar 6 veckor behövas mellan skoningarna och bak räcker 8. Är de möjligt?

Sv: Sko med olika mellanrum

Såvitt jag förstått växer de hovar som belastas mer fortare, och eftersom framhovrna bär mer vikt än bakhovarna borde det rimligen vara så på alla hästar.
Jag tycker nog att jag måste verka oftare fram än bak på mina barfotingar tex.

Sv: Sko med olika mellanrum

Fullt möjligt, av de skäl som Skuggi anger! Jag bokar alltid hovslagartid baserat på framhovarna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 605
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka