sko/hovproblem

timme

Trådstartare
hej min föredetta travare är nu skodd runt om men nästan med en gång efter ca 3veckor sitter alla skor lösa,alltid.
jag har sett och hört att i varje steg slår han emot med höger bak i höger framsko alltid när han går.vad kan det bero på?
vad kan man göra åt dethär?tacksam för svar!:)

Sv: sko/hovproblem

Ofta handlar det om balansproblem när hästen smider, så korrekt ridning som stärker och bygger alltså. Man kan också se över hur hästen skos, kanske är den för lång i tårna och att man ska angripa problematiken från det hållet också. Men annars är det så kort tå som möjligt bak men överhuvudtaget se till att ha normal lång tå även i fram eftersom en lång dito fördröjer steget och bak hinner fram innan dessa har lämnat plats.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
775
Senast: Ajda
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 148
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 023
Senast: Jamtland
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 669
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka