Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samtidigt tycker jag det är märkligt att SKK sätter hårdare regler för verksamheten än vad regeringen gör (inte fler än 50 får samlas)?
Fast det var väl inte att det även gäller hundaktiviteter som ansågs märkligt utan att gränsen sats vid högst 10 personer när regeringen satt den vid max 50.Det är väl inte så konstigt, regeringens beslut gäller i stort sett ALL verksamhet
Hundaktiviteterna är till allra största delen hobbyverksamhet. Det är väl främst utbildning av servicehundar som skulle kunna motivera resande och ”kurs”verksamhet inomhus.
Fast det var väl inte att det även gäller hundaktiviteter som ansågs märkligt utan att gränsen sats vid högst 10 personer när regeringen satt den vid max 50.
I sådan verksamhet gäller väl inte gränsen på 50 heller ex. arbetsplatser och skola.Nej, jag tycker det är rimligt med en betydligt lägre gräns för hobby än för verksamheter som är av större betydelse för samhället och/eller individen.
Det är väl inte så konstigt, regeringens beslut gäller i stort sett ALL verksamhet
Hundaktiviteterna är till allra största delen hobbyverksamhet. Det är väl främst utbildning av servicehundar som skulle kunna motivera resande och ”kurs”verksamhet inomhus.
Då de ställs in med avseende på force majure är det upp till klubbarna att välja. Jag tror alla klubbar vill betala tillbaka men har olika möjlighet att göra det. En nystartad klubb som inte hunnit bygga upp någon ekonomisk buffert har andra förutsättningar än en äldre klubb som har ett kapital som man kan driva sin verksamhet runt på.Någon som vet hur klubbar kommer att göra med anmälningsavgifter? Betala tillbaks? Nyfiken, då jag anmält mig till tävling(SBK) . Väntade in i det sista, anmälde mig i morse. Idag blev allt inställt. (Anmälningstiden går ut imorrn.)
Ordna webföreläsningar och tävlingar online!Inte oväntat beslut men för vår lilla förening är det oerhört kännbart när vi planerat flera aktiviteter som behövs för att få in pengar till klubben.
Tack för tipsen!Ordna webföreläsningar och tävlingar online!
Du kan nog lugnt utgå ifrån att alla utställningar i juni blir inställda...Jag funderar på Norrköpingsutställningen som är 6-7 juni. Sista inbetalningen är 7:e maj och jag lär vänta tills ÖKK skriver något på sin hemsida innan jag ens tänker tanken. Eftersom ingen vet om restriktionerna lättar sista maj, så vill jag inte betala för en utställningen man inte vet blir av om man inte är säker på återbetalning av anmälningsavgiften - trist läge där.
Dock räknar jag kallt med i nuläget att den kommer bli inställd så nära inpå nuvarande tidsgräns som råder. Jag tror inte läget förbättrats tills dess så pass.